نیاز: ثبت نام دانش آموزان در مدارس، نقطه آغاز پیوند خانه و مدرسه است

تهران(پانا)- آزاده نیاز، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد منطقه ۱۳ در مورد فعالیتهای واحد ارزیابی عملکرد در برگزاری امتحانات نهایی و ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید با توجه به شرایط بحرانی کووید ۱۹ سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۸۹۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نیاز: ثبت نام دانش آموزان در مدارس، نقطه آغاز پیوند خانه و مدرسه است

آزاده نیاز درگگفتگو با پانا گفت: مصوبات کمیته بحران مدارس منطقه ۱۳، با رعایت پروتکل بهداشتی در هفته بازگشایی مدارس از تاریخ ۲۷ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه با موفقیت انجام شد؛ و جهت اجرای مصوبات، ناظران حوزه ی ارزیابی عملکرد، شورای معاونین و کارشناس مسئولان آموزشی از ۵۳ مدرسه بازدید به عمل آوردند.
وی افزود: این بازدیدها با تاکید بر اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدرسه، عدم حضور همکاران که بیماری زمینه ای دارند و حضور حداکثری همکاران اجرایی و آموزشی در مدارس، جهت پاسخگویی به دانش آموزان و اولیای ایشان انجام شد.
نیاز گفت؛ در خرداد ماه با توجه به برگزاری امتحانات نهایی، لزوم فراهم کردن محیطی امن با رعایت نکات بهداشتی برای دانش آموزان و همکاران و برنامه ریزی در این خصوص در دستور جلسات شورای معاونین و ستاد امتحانات منطقه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با توجه با بحرانی بودن شرایط کنونی، هجده مدرسه به عنوان حوزه امتحان نهایی انتخاب شدند. و در همین راستا از پتانسیل اعضای شورای معاونین منطقه جهت حضور در مدارس مذکور استفاده شده است، همچنین دستگاه های تب سنج و امکانات بهداشتی برای این مدارس تهیه شد.
نیاز با اشاره به نحوه ثبت نام دانش آموزان برای سال آینده اظهار کرد: ثبت نام به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه سناد انجام خواهد شد. «دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان» به منظور انجام ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید ۱۹، به مدارس ارسال شد.

وی در ادامه گفت: ستادهای ثبت نام، کادر اجرایی مدارس در زمان ثبت نام و رعایت محدوده بندی با توجه به محل سکونت دانش آموزان برنامه ریزی شده است؛ مراجعینی که نسبت به عدم رعایت محدوده بندی و یا عملکرد مدارس اعتراضی دارند می‌توانند با مراجعه به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و یا تماس تلفنی با این واحد، شکایت خود را مطرح کنند. همچنین سامانه پاسخگویی به شکایات نیز در اختیار مراجعین قرار خواهد گرفت.
او افزود: با توجه به شرایط بحرانی کووید ۱۹، نظارت بر مدارس در دوران امتحانات و نظارت برعملکرد ستادی ثبت نام فرعی و اصلی منطقه و همچنین پاسخگویی به شکایات مردمی در دستور کار ارزیابی عملکرد قرار دارد.
نیاز در پایان گفت؛ ثبت نام دانش آموزان در مدارس، آغازی مهم و سرنوشت ساز برای فرزندان میهن اسلامی و نقطه آغاز پیوند عمیق دو نهاد خانه و مدرسه است. در این دوران سخت که دنیا درگیر این مهمان ناخوانده است برای عبور از این شرایط در کنار همکاران، دانش آموزان و اولیای آنها هستیم و از خداوند منان توفیق خدمت می خواهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار