سرقت از یک خانه در شمال تهران در پوشش مأمور دولت

تهران (پانا) - باندی که اعضایش تحت عنوان مأمور دولتی وارد یک خانه شده و پس از بستن دست‌وپای ساکنان خانه اقدام به سرقت کرده بودند، از سوی پلیس منهدم شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سرقت از یک خانه در شمال تهران در پوشش مأمور دولت

به گزارش پلیس، اواخر فروردین ماه امسال شهروندی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ از سرقت اموال منزلش از سوی سه زورگیر خبر داد که با حضور مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک در محل و انجام تحقیقات مشخص شد که این سه نفر تحت عنوان مأمور یکی از نهادهای دولتی وارد خانه شده و پس از آن با استفاده از سلاح سرد و بستن دست و پای ساکنان، اقدام به سرقت کرده‌اند.

با کسب این اطلاعات و تشکیل پرونده اولیه رسیدگی به موضوع با دستور مقام قضایی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. بررسی اولیه پرونده در پلیس آگاهی حاکی از آن بود که سه مرد با یک دستگاه موتورسیکلت وارد منزل شاکی در حوالی خیابان دروس شده و پس از سرقت با همان وسیله نقلیه از محل متواری شده‌اند.

با توجه به اینکه سارقان اقدام به سرقت کارت‌های بانکی و رمز آن نیز کرده بودند، ردزنی این کارت ها هم در دستور کار مأموران قرار گرفته و مشخص شد که سارقان با مراجعه به مراکز خرید و خود پرداز بانک، وجوه داخل کارت ها را برداشت کرده‌اند.

در تحقیقات میدانی تصویر واضح دو تن از سارقان به دست آمد و در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که سارقان سابقه دارد بوده و سابق براین تحت همین عنوان دستگیر شده اند. همچنین ماموران پلیس آگاهی مخفیگاه یکی از سارقان زورگیر با هویت معلوم را که سر کرده باند بود در محدوده میدان بهاران شناسایی کردند و با هماهنگی های قضایی به این محل رفته و او را دستگیر کردند. در رصد اطلاعاتی ماموران مشخص شد که یکی از متهمان پس از سرقت به شهر اهواز فرار کرده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی، متهم دیگر پرونده نیز در شهرک والفجر و متهم فراری نیز پس از بازگشت به تهران در حوالی خیابان ابوذر از سوی ماموران دستگیر شد. پس از آن هر سه متهم در بازجوئی های تکمیلی به سرقت از منزل شاکی اعتراف کرده و اظهار داشتند که اموال مسروقه را به یک مالخر با هویت معلوم فروخته اند که در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و این فرد در عملیاتی دستگیر شد.

در بازرسی از مخفیگاه این مالخر نیز تعدادی از اموال مسروقه کشف و با دستور قضایی به مال باخته تحویل داده شد.

در ادامه تحقیقات، سر کرده باند در مورد شیوه سرقت نیز گفت: تحت عنوان مأموران یکی از نهادهای دولتی وارد منزل شاکی شدیم با بستن دست و پای شاکی ۱۵ برگ چک در مجموع به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، شش دستگاه موبایل و ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد، لپ تاپ و تعدادی ارزهای خارجی و کارت های بانکی را سرقت کرده و از خانه خارج شدیم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد که با توجه به اعتراف صریح متهمان هر سه متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده و از آنجا با حکم قضایی راهی زندان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار