نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس خبر داد:

بیش از 361 میلیارد تومان از مطالبات معوقه سهم دولت به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان واریز خواهد شد

شیراز ( پانا ) - نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس اعلام کرد با تلاش های انجام شده، بیش از 361 میلیارد تومان از مطالبات معوقه سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان تامین شده که به زودی به حساب فرهنگیان محترم منظور خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 361 میلیارد تومان از مطالبات معوقه سهم دولت به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان واریز خواهد شد

به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، مجید حق نگهدار با بیان اینکه امروز صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایط و جایگاه بسیار خوبی قرار دارد گفت: این شرایط به گونه ای است که اگر همکار فرهنگی ما از ابتدای استخدام با حقوقی معادل یک میلیون تومان با پرداخت حق عضویت 5 درصد به عضویت صندوق در آمده باشد در پایان 30 سال خدمت خود با محاسبه 5 درصد سهم دولت و سهم الشرکه عضو و سود حاصل از سرمایه گذاری های صندوق، قریب به بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان دریافتی دارد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس گفت: طرح ایجاد یک صندوق با هدف کمک به امر معیشت فرهنگیان، به خصوص در دوران بازنشستگی در حوزه آموزش و پرورش، در سال 1373 پیشنهاد شد که پس از تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی به استناد تبصره 63 قانون برنامه توسعه دوم کشور، این صندوق در خرداد ماه 1374 تاسیس و فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

حق نگهدار افزود: طبق این تبصره قانونی، تمامی فرهنگیان می توانند ماهیانه تا سقف 5 درصد از حقوق و مزایای خود را به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز کرده و دولت نیز مکلف است معادل همان مبلغ را از منابع بودجه ای در بودجه سالانه تصویب و به حساب اعضا وارد کند.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون وزارت آموزش و پرورش توانسته است با ایجاد این صندوق گامهای مؤثری را در زمینه کمک به بهتر شدن معیشت و رفاه فرهنگیان علی الخصوص در سالهای اخیر و بالاخص سال مالی گذشته بردارد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس گفت: این صندوق طی سالهای اخیر، با وجود مشکلات مالی کشور که ناشی از تحریم های ظالمانه امریکاست، توانسته شرایط بسیار خوبی داشته باشد، به نحوی که با سرمایه گذاری هایی که در بخش پتروشیمی همچون مجتمع های پتروشیمی مروارید، پارس خاورمیانه، کیان و ... در عسلویه و کنگان و سیراف داشته است و همچنین با خرید بیش از 51 درصد سهام انرژی سپهر و سود حاصل از این سرمایه گذاری ها، در 3 سال اخیر رشد سود دو برابری را تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه در سال منتهی به شهریور 1396 سود حاصل از سرمایه گذاری های صندوق قریب به 280 میلیارد تومان بوده است گفت: با اقدامات انجام شده این سود در سال منتهی به شهریور 1397 بالغ بر 620 میلیارد تومان و در سال مالی منتهی به شهریور 1398 بالغ بر 1100 میلیارد تومان سود حاصل فعالیتهای این صندوق بوده است و پیش بینی می شود سود منتهی به شهریور 99 نیز برابر 2100 میلیارد تومان شود.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس همچنین گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر 7 مجتمع پتروشیمی شروع به کار یا در دست اجرا هستند پیش بینی می شود در پایان برنامه سال 1402 سود حاصل از این مجتمع های پتروشیمی به قریب به 5 هزار میلیارد تومان برسد.

حق نگهدار افزود: خوشبختانه با توجه به برنامه، اقدامات انجام گرفته و شفافیت ایجاد شده، خیلی از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان وارد بورس شده اند که با توجه به عملکرد بورس می توان آینده درخشانی را برای صندوق پیش بینی کرد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس افزود: احیای بخشی از مطالبات معوقه سهم دولت که طبق ماده 85 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، دولت موظف است سهم خود را تا 5 درصد به صندوق واریز کند نیز یکی از تلاشهای صندوق در راستای تامین مطالبات معوقه فرهنگیان بوده که تاکنون بیش از 361 میلیار تومان از مطالبات معوقه سهم دولت تامین شده که به زودی به حساب فرهنگیان محترم منظور خواهد شد.

وی در تشریح خدمات ارائه شده توسط صندوق ذخیره به فرهنگیان عضو این صندوق نیز گفت: از جمله این خدمات می توان به فروش لوازم خانگی و خودرو در قالب لیزینگ با وام کم بهره ، ارائه تسهیلات سفر و گردشگری با وام هایی با کارمزد پایین، همچنین ارائه انواع بیمه نامه ها به صورت اقساط توسط بیمه معلم اشاره کرد.

وی تاکید کرد: فرهنگیان عزیز با اعتمادی که نسبت به همکاران خود در وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان و همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان دارند ،با عضویت در صندوق ذخیره یا افزایش حق عضویت خود می توانند از سود بیشتری بهره مند شوند.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس گفت: اخیرا مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از شرکت های تابعه هلدینگ پترو فرهنگ، با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول در عسلویه به بهره برداری رسیده است .

وی با بیان اینکه" این مجتمع پتروشیمی سالیانه بیش از 3 میلیون دلار و پتروشیمی مروارید نیز یک و 7 دهم میلیون دلار فروش دارد»، افزود: این پروژه در سال گذشته طبق برنامه زمانبندی استاندارد شده با بیش از 14 میلیون نفرساعت کار، بدون هیچ حادثه ای برای کارگران و کارکنان با سرمایه گذاری 28 میلیارد یوان و 10 هزار میلیارد ریال به مدار تولید وارد شده و به بهره برداری رسیده است که می تواند سود سرشاری را به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز کند.

حق نگهدار گفت: خوشبختانه با وجود تحریم هایی که بر کشور وارد شده، صندوق ذخیره فرهنگیان توانسته با صادرات پتروشیمی و گازهای تولیدی از مجتمع های بزرگ خود به تمام نقاط دنیا، سود مالی مناسبی را کسب کند که منافع حاصل از آن به حساب فرهنگیان منظور خواهد شد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس گفت: این صندوق همچنین با حضور در بازارهای صنایع و حوزه های اقتصادی و مالی جدید همچون صنایع نیروگاهی به ویژه انرژی های تجدید پذیر و نیروگاه های خورشیدی، تاسیس شرکت هواپیمایی اروان به منظور سود آوری و ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی ارزان و مناسب به مشتریان، سعی کرده تا شرایط بهتری را برای کسب سود بیشتر توسط اعضا فراهم کند.

وی با اشاره به ثبت شرکت هواپیمایی اروان در شیراز، گفت: ثبت این شرکت در شیراز قطعا شرایطی را فراهم می کند تا کارکنان آن از بین افراد بومی استان باشند که این خود یک موفقیت ارزشمند برای فرهنگیان فارس محسوب می شود.

حق نگهدار در خصوص فعالیتهای صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای فعالیتهای حوزه ساخت و ساز و مسکن نیز گفت: در این زمینه فعالیتهایی در سطح استان شروع شده از جمله پروژه ای با 453 واحد آپارتمانی یک تا سه خوابه که عملیات اجرایی آن شروع شده و امیدواریم که به زودی این واحدهای مسکونی در اختیار اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 64 درصد از موجودی صندوق حاصل از سود فعالیتهای اقتصادی است و مابقی آن سهم همکاران فرهنگی و سهم دولت را به خود اختصاص می دهد گفت: با توجه به اینکه رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان وزیر محترم آموزش و پرورش هستند و طبیعی است که ایشان در مقابل مجلس و فرهنگیان پاسخگو هستند، بنابراین می توان گفت مطمئن ترین جای سرمایه گذاری برای همکاران فرهنگی می تواند عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان باشد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس با اشاره به اینکه تقریبا 73 درصد از فرهنگیان یک و 12 صدم درصد را به حساب صندوق واریز می کنند گفت: با وجود اینکه به استناد تبصره 63 قانون برنامه دوم توسعه و تبصره 85 قانون برنامه ششم توسعه، فرهنگیان می توانند حداقل 3 درصد و حداکثر 5 درصد از حقوق و مزایای خود را به صندوق اختصاص دهند، بنابراین از فرهنگیان عزیز درخواست می کنیم برای بهره مندی از سود سرشار فعالیتهای اقتصادی صندوق و سهم دولت، حتما با مراجعه به کارشناسی تعاون ادارات مربوطه و یا از طریق سامانه eform فرهنگیان به شماره 2746 نسبت به افزایش حق عضویت خود تا 5 درصد اقدام کنند.

وی یادآور شد: اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان تا زمانی که در عضویت این صندوق تا پایان خدمت خود بمانند، از مزایای سهم دولت و سود سهم دولت و همچنین مزایای سود سرمایه گذاری و حق عضویت خود بهره مند هستند و هنگام بازنشستگی، از کار افتادگی و یا بازخریدی سهم الشرکه آنها به حسابشان واریز و در صورت فوت نیز به وراث آنها مسترد می شود.

حق نگهدار گفت: اگر اعضا در طول خدمت، از عضویت در این صندوق انصراف بدهند، سهم دولت و سود سهم دولت به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون افرادی که نزدیک 3 میلیون تومان حق عضویت پرداخته اند هنگام بازنشستگی مبلغی بیش از 25 میلیون تومان دریافت می کنند، گفت: این مبلغ در صورتی است که این افراد معادل یک و 12 صدم درصد از حقوقشان را به عنوان حق عضویت پرداخت کرده اند که اگر این حق عضویت را به 5 درصد رسانده بودند، مبلغ دریافتی شان به بیش از 100 میلیون تومان می رسید و این روند سود دهی در سالهای آتی به مراتب بیشتر از سالهای گذشته خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار