رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس :

رسالت ذاتی شورای اندیشه ورز بسیج فرهنگیان کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش است

شیراز ( پانا ) - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس ، رسالت ذاتی شورای اندیشه ورز را کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش به عنوان بازوی مدیر کل آموزش و پرورش دانست و گفت: وظیفه همه اعضا صیانت از تشکیلات و حفظ انضباط تشکیلاتی شورا است و شورای اندیشه ورز باید بتواند ظرفیت سازی کند .

کد مطلب: ۱۰۸۹۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رسالت ذاتی شورای اندیشه ورز بسیج فرهنگیان کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش است

ناصر جوکار در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان ، گفت: یکی از موضوعات که در بورس گفتگوهای جامعه فرهنگی در حد نزاع و کشمکش است ، غنی سازی ادبیات فرهنگی است و یکی از مختصات معلم آینده و تمدن ساز بدون شک تولید ادبیات تربیتی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس ،رسالت معلم را ایجاد تفکر عقلانی اجتهادی برای حفظ و دفاع از ارزش های دینی ،به جای دفاع مدرن از ارزش های سنتی یا بنیادگرایی دانست و گفت : اگر صحبت از مقوله مقام معلم می کنیم هرگز دنبال آن نیستیم که معلم بسیجی را پیدا کنیم که خطاناپذیر و معصوم باشد ،بلکه باید خطای معلم را همچون سایر انسان ها به رسمیت شناخت ،اما ضریب خطای معلم باید از دیگران کمتر باشد .

جوکار افزود : ما در فضایی زندگی می کنیم که حقوق بشر در حال انتزاج است که این انتزاج ره آورد صنعت فرهنگی جامعه امروز ما شده ،چرا که سرعت پیشرفت صنعت فرهنگی به مراتب پر شتاب تر از فرهنگ استفاده از صنایع فرهنگی است .

وی معلم را سازنده تمام نهادهای اجتماعی جامعه دانست و گفت : معلم در حال تولید سرمایه های اجتماعی است و اگر این معلمان نباشند که به قدر کافی اجتهاد کنند مطمئن باشید که تهجر و انتقاد از یک لبه و سکولاریتم از لبه دیگر ،جامعه آموزش و پرورش را دچار تبخیر اعتقاداتی خواهد کرد .

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد آموزش و پرورش از حوزه تعقل و تعلق عبور کند گفت : هرگز نمی شود شعارهای اغراق را در نقطه جوش نگه داشت مگر اینکه انرژی تدریجی تخلیه شده توسط جامعه توسط معلم بازتولید شود .

جوکار سند تحول بنیادین را بهترین سند در دست دانست و گفت : راه اصلی برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش توسل جستن به سند تحول بنیادین است .

وی هیئت اندیشه ورز را موظف به نقد راه های اجرایی کردن سند تحول دانست و گفت : اگر کوتاهی کنیم همه ما مسئول هستیم .

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس تقدم تعلیم بر تربیت و رواج و تقدم حافظه محوری بر عاقله محوری را دو معظل بزرگ آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت : باید بدانیم که تمام نسل های آینده بدون شک در همه فضائل و رزائلی که از معلم سر می زند سهام دارند .

جوکار وزارت آموزش و پرورش را مسئول شعور مردم دانست و گفت : در سیستم نظام آموزش و پرورش اسلامی ما، معلم تماشاگر و بی طرف ( سکولار ) نداریم .

وی در مقایسه رسالت معلم با رسالت پاسداران گفت : رسالت پاسداران پاسداری جسمانی در برابر خطرات عریان برای نظام جمهوری اسلامی است و رسالت معلمان پاسداری روحانی در برابر خطرات پنهان که به مراتب از پاسداری پاسداران جدی تر و قابل توجه تر است .

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس افزود : برای پاسداری در مقام روحانی باید حافظه و فاهمه مورد توجه قرار گیرد و نباید معلم در بحران جهت یابی نتواند غلبه کند که اگر بر بحران جهت یابی غلبه نکرد بدانید که پشت به مقصد حرکت خواهد کرد، لذا جاهل نمی تواند برای مجهول فداکاری کند و تنها عالم است که می تواند برای معلوم فداکاری کند .

جوکار راه نجات آموزش و پرورش را توجه مضاعف به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم دانست و گفت : اگر تربیت معلم را جدی بگیریم موفق خواهیم شد و گرنه یا گرفتار تربیت اقتضا گرای دهه 60 و یا تربیت سکولاریستی دهه 90 خواهیم شد که هر دو تربیتی غیر قابل قبولی است .

وی افزود : سند تحول بنیادین توجیه راه تکامل نظام تعلیم و تربیت است و اینکه چه قدر بر روی آن کار کنیم مستلزم این است که هارمونی و نظم هندسی جدی بر این سند داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش فارس رسالت ذاتی شورای اندیشه ورز را کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش و به عنوان بازوی مدیر کل آموزش و پرورش دانست و گفت: وظیفه همه اعضا صیانت از تشکیلات و حفظ انضباط تشکیلاتی شورا است و شورای اندیشه ورز باید بتواند ظرفیت سازی کند .

جوکار با تاکید بر اینکه باید علم و حلم را در دستور کار خود قرار دهیم گفت : اندیشه ها باید با به رسمیت شناختن وحدت در اصول و تفاوت در حقوق و در سایه تضارب و تعامل افکار و آرا رشد یابد و باید از خروجی این جلسات برای رشد هر چه بیشتر آموزش و پرورش بهره برد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار