ایجاد صنایع تبدیلی مانع خام فروشی محصولات کشاورزی می شود

اردبیل )پانا)- استاندار اردبیل تاکید کرده با ایجاد صنایع تبدیلی می توان استان اردبیل را به قطب کشاورزی تبدیل کرد و راه اندازی این صنایع مانع از خام فروشی محصولات کشاورزی می شود.

کد مطلب: ۱۰۸۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد صنایع تبدیلی مانع خام فروشی محصولات کشاورزی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت اظهار کرد‌: در کشت و صنعت مغان جهت نوسازی ناوگان و ایجاد صنایع تبدیلی کارهای خوبی انجام شده است و تغییر الگوی کشت نیز می تواند در دستور کار کشاورزان قرار گیرد.

او لزوم نظارت مستقیم جهاد کشاورزی بر واگذاری مجتمع کشاورزی را خواستار شد و افزود: سیستم وزارت جهاد کشاورزی در نظام بهره برداری ۴۵هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین در شمال استان باید با نظر کارشناسان اقدام کند تا از مشکلات احتمالی آینده پیشگیری شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی می تواند نقشه راه را برای کشاورزان، سیاست‌های ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی که به نفع مردم و کشور است با الگو برداری از کشورها و استان های موفق ترسیم کند.

بهنام جو گفت: وزارت جهاد کشاورزی طرح تولید بذر و نهاده های دامی با ظرفیت بیشتر را جهت تولید به تحصیل کردگان استان اردبیل ارایه دهند که طرح در مزارع دارای استعداد پیاده شود.

او بر تشکیل زنجیره تولید در عرصه کشاورزی به خصوص در مجتمع‎های کشت و صنعت مغان تاکید کرد و گفت: با تشکیل زنجیره تولید، ظرفیت تولید افزایش یافته و ارزش افزوده بیشتری در حوزه کشاورزی ایجاد شده است.

در این دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت نیز با اشاره به اینکه ظرفیت کشاورزی استان اردبیل افزایش یافته گفت: محصول و نهاده کشاورزی برای تامین نیازهای ضروری کشور در سال گذشته به ارزش ۱۴ میلیارد دلار وارد کشور شده است.

جواد وفابخش اضافه کرد: امسال این رقم به ۶ میلیارد دلار کاهش یافته و باید از ظرفیت داخلی جهت جایگزین این نهاده ها بهره گیری کنیم.

او بیان کرد: کاهش میزان واردات کشاورزی، فشار زیادی را به بخش زراعت در داخل کشور برای جبران کسری تولید و تامین نیاز داخلی وارد می‌کند و باید در مزارع مستعد این محصولات تولید شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای این منظور اقدام به شناسایی قطب‌های مهم تولید محصولات و نهاده‌های کشاورزی کرده و بر افزایش تولید در چند استان از جمله خوزستان و اردبیل متمرکز شده است.

وفابخش با بیان این که در دو حوزه تولیدات دیم و آبی اهداف خود را با برنامه تدوین می کنیم گفت: با این حال سیاست کشور در حوزه کشاورزی تولید و تامین نیازمندی‌ها از داخل بوده و بر این اساس برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار