رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان خبر داد:

15 تیرماه آغاز نوبت گیری پایگاه های سنجش سلامت جسمانی

سمنان (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان، از آغاز به کار 7 پایگاه سنجش در سراسر استان به صورت همزمان از اول مردادماه و همچنین آغاز نوبت گیری سنجش نوآموزان از 15 تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
15 تیرماه آغاز نوبت گیری پایگاه های سنجش سلامت جسمانی

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان، منیره امینیان دبیر ستاد اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان سمنان گفت: 7 پایگاه ثابت و سیار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از اول مرداد ماه به صورت همزمان در استان شروع به کار خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: امسال به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و با هدف کاهش تراکم جمعیتی در پایگاه‌ها به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا، تعداد سنجش روزانه به 20 نفر کاهش یافته و هر 15 دقیقه به یک نفر نوبت داده می شود.

امینیان افزود: به همین دلیل ارزیابی نوآموزان پیش دبستانی در تابستان امسال منتفی و در صورت ارائه مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی از مهرماه به بعد انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هنگام ثبت نام والدین در مدارس عادی و به واسطه محدودیت های زمانی لحاظ شده جهت رعایت فاصله اجتماعی، مدیران مدارس بایستی ضمن برنامه‌ریزی منسجم به شیوه‌ای عمل کنند که والدین مجاب شوند طبق تاریخ و ساعتی که مشخص می‌شود مراجعه کنند تا هم از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و ارزیابی ها به موقع و با دقت بالا انجام شود و هم کمترین لغو ثبت نام توسط مراجعه کنندگان را داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، تمهیداتی جهت تامین اقلام بهداشتی و وسایل ضدعفونی کننده در پایگاه ها اندیشیده شده که در اختیار پایگاه های سنجش سراسر استان قرار خواهد گرفت.

امینیان با بیان اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش، نیازمند همکاری بیش از پیش مدیران مدرسه و والدین نوآموزان است، اظهارکرد: با انجام سنجش نوآموزان، ضمن شناسایی به موقع مشکلات هوشی، شنوایی، بینایی و گفتاری آن ها، مداخلات به هنگام و ارجاعات لازم به متخصصان انجام تا نوآموز با کمترین آسیب و نگرانی وارد دبستان شود.

وی در پایان یادآور شد: پیش بینی می شود تعداد 6500 نوآموز بدو ورود به دبستان در این مرحله مورد ارزیابی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار