معاون آب و آبفای وزیر نیرو اعلام کرد:

برنامه وزارت نیرو برای توسعه گردشگری در سد لار

تهران(پانا)- معاون آب و آبفای وزیر نیرو با انتشار تصاویری از سد لار استان تهران در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: به‌زودی فراخوان سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری در این سد ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۸۹۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه وزارت نیرو برای توسعه گردشگری در سد لار

به گزارش ایرنا، «قاسم تقی‌زاده خامسی» روزپنجشنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: لار از بزرگ‌ترین دشت‌ها با مناظر زیبا و چشمه‌های فراوان در ایران است.

وی ادامه داد: لار به سرزمین هزار چشمه و آب و هوای متغییر مشهور است.

معاون وزیر نیرو نوشت:دریاچه سد لار می‌تواند ۹۶۰ میلیون متر مکعب آب را برای شرب شهروندان تهرانی و کشاورزی مازندران ذخیره کند و به دلیل نزدیکی به کوه دماوند و دامنه پر از گل‌های شقایق در اردیبهشت ماه و برف در زمستان به یکی از گردشگاه‌های اطراف تهران تبدیل شده است.

تقی زاده خامسی افزود: پرندگان این منطقه‌ در جمع یکصد گونه مثل کبک دری و عقاب طلایی است و این پرنده گونه‌ای بی‌همتا، تنها دراین بخش از ایران زیست دارد و بومی منطقه است.

معاون وزیر نیرو نوشت: پستانداران این منطقه شامل بز، قوچ، خرگوش، سمور، میش البرز مرکزی. خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ، روباه، گراز و .. است.

تقی زاده خامسی ادامه داد: اطراف و خارج از حریم سد، نقاطی برای سرمایه‌گذاری در امور گردشگری مطالعه و به‌زودی فراخوان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار