۲۵ مرکز برای نمونه گیری از بیماران مشکوک کرونا در البرز فعال هستند

کرج (پانا) - معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۲۵ واحد بهداشتی آماده نمونه گیری از بیماران مشکوک کرونا در استان هستند.

کد مطلب: ۱۰۸۹۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ مرکز برای نمونه گیری از بیماران مشکوک کرونا در البرز فعال هستند

به گزارش ایرنا،افسون تیزویر شامگاه چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بیماران مشکوک به کرونا باید در اسرع وقت به واحدهای نمونه گیری مراجعه کنند و درصورت تشخیص مثبت کرونا روند درمان و خودمراقبتی انجام گیرد.

وی افزود: مردم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی اهمال کاری نکنند و همچنان با دقت آنها را انجام دهند، کرونا از آنچه که فکر می کنند به ما نزدیک تر است و این بیماری همچنان در سراسر دنیا وجود دارد ، مردم البرز و ایران نیز باید مانند تمام مردم در سراسر جهان نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

تیزویر در خصوص استفاده از ماسک گفت:ماسک های سه لایه تا حد زیادی از انتقال ویروس جلوگیری می کنند اما نحوه استفاده از ماسک بسیار اهمیت دارد. افراد قبل از استفاده از ماسک باید دستان خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویند و ماسک را از قسمت بند ها روی صورت قرار دهند به نحوی که دهان و بینی کامل پوشانده شود و پس از استفاده از ماسک با دست آلوده آن را لمس نکنند.

ماسک سه لایه هر ۲ الی سه ساعت یک بار باید تعویض شود. استفاده از ماسک در مکان های سر بسته که تهویه مناسبی ندارند الزامی است و مردم علاوه بر استفاده از ماسک فاصله اجتماعی یک متری را باید رعایت کنند.

بیماری کرونا که از ووهان چین شیوع پیدا کرد تاکنون در سراسر جهان بیش از هفت میلیون نفر را مبتلا کرده و تعداد زیادی جان باخته اند.

این بیماری در استان البرز با همکاری مردم و مسوولان روند تعادل بخشی پیدا کرده که البته با شروع دوباره فعالیت های اجتماعی و بی توجهی بسیاری به پروتکل ها دغدغه موج دوم این بیماری وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار