استاندار خوزستان خبر داد:

بازگشایی اماکن ورزشی و سالن های آرایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا از بازگشایی اماکن ورزشی و سالن های آرایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی وتقسیم استان خوزستان به سه منطقه قرمز، زرد و سفید به لحاظ شیوع کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی اماکن ورزشی و سالن های آرایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در پایان این نشست توضیح داد: خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز ما از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش یافته است البته این آمار بر اساس استانداردهای علوم پزشکی اهواز که نسبتا سخت گیرانه تر محاسبه شده است بوده و بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز ما از این تعداد هم کمتر است.

او افزود: روند تجمیعی بیماران بستری در هفته پانزدهم نسبت به هفته چهاردهم کاهش نسبی داشته است و اگر این روند تداوم داشته باشد آمار هفته شانزدهم نیز نسبت به هفته پانزدهم کاهش خواهد داشت.

شریعتی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته از جمله افزایش نمونه‌گیری، بیماریابی و جداسازی سریع‌تر بیماران روند آمار بیماران بستری ما کاهش خوبی یافته است و امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد و شیب نزولی ما با سرعت بیشتری حرکت کند و شرایط بهتری داشته باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: بایست شرایط زندگی و معیشت را مهیا ‌کنیم و تا حد امکان به شرایط گذشته برگردانیم. در عین حال سبک زندگی خود را تغییر داده و اصلاح کنیم و رعایت فاصله گذاری در اجتماعات و استفاده از ماسک و پروتکل های وزارت بهداشت همچنان و بیش از پیش صورت گیرد تا کادر درمانی، پزشکان و پرستاران که در طول ۴ ماه گذشته به صورت شبانه‌روزی درگیر بوده اند بتوانند بازتوانی داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: با پژوهش های صورت گرفته اماکن ورزشی و سالن های آرایشی ۲ درصد در سرایت تاثیر دارد و بنا شد با رعایت پروتکل های بهداشتی و نوبت دهی و بدون شکل گیری تجمع بازگشایی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار