در هفته محیط زیست صورت گرفت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق ملی محیط زیست کشور و استانداری کرمان

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق ملی محیط زیست کشور و استانداری کرمان با هدف احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب‌شرق کشور در کرمان بین صندوق ملی محیط زیست و استانداری کرمان امضا شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق ملی محیط زیست کشور و استانداری کرمان

به گزارش روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست کشور، این جلسه با حضور مسعود شهسواری رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، محمدجواد فدایی استاندار کرمان و امیرمهاجری طهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست برگزار شد.

در این نشست مسعود شهسواری خواستار همکاری بیشتر استانداری برای حل مشکلات زیست محیطی این استان و حمایت از تاسیس شهرک بازیافت پسماند در این استان شد.

رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست با اشاره به تعطیلی مراکز بازیافت پسماندهای صنعتی در کشور گفت: استان کرمان ظرفیت خوبی در بازیافت پسماندهای صنعتی دارد. متاسفانه با اتفاقاتی که در 10 سال گذشته افتاده عملا نه مسائل محیط زیست در کشور برطرف شده و نه تولیدکنندگان راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه صندوق ملی محیط زیست با الهام از دیگر کشورها در کشور ما تشکیل شده، افزود: هدف از تشکیل صندوق ملی محیط زیست این است که در مباحث اجرایی و اقتصادی در کنار سازمان محیط زیست به فعالیت بپردازد.

رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه در صندوق ملی محیط زیست اساسنامه تعریف شده و این اساسنامه تسهیل گر بوده و مباحث ملی را دنبال می‌کند، گفت: هفت نفر از وزرا در این صندوق عضو هستند.

وی با ابراز اینکه اساسنامه صندوق به ما اجازه می‌دهد که صندوق ملی محیط زیست از دیگر سازمان ها کمک بگیرد افزود: صندوق ملی محیط زیست فقط می‌تواند این کمک‌ها را در بحث محیط زیستی هزینه کند. پیشنهاد ما این است که حمایت و کمک‌های دریافتی این صندوق در استان در خود استان هزینه شود و چرخش مالی در صندوق استانی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شعار هفته محیط زیست در سال جاری «جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران» است، یادآور شد: استانداران کرمان در 40 سال گذشته همواره در زمینه توسعه حامی محیط زیست بودند.

رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اینکه بحث پسماندهای صنعتی در کشور مغفول مانده، گفت: شهرک‌های صنعتی باید ایجاد شده و پسماندهای حوزه صنعت و معدن در این شهرک ها بازیافت شوند.

وی با اشاره به اهمیت احداث سایت پسماندهای صنعتی در کشور گفت: این اقدام علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی می‌تواند گامی موثر در راستای تبدیل پسماندها به تولیدات جدید غیرآلاینده و قابل مصرف باشد.

شهسواری با بیان اینکه احداث سایت پسماندهای صنعتی، جاذبه سرمایه‌گذاری و توجیه اقتصادی دارد گفت: احداث سایت پسماندهای صنعتی در یزد و آذربایجان شروع شده و به‌دلیل ظرفیت بالای استان کرمان در بخش صنعت و معدن زمینه همکاری در بحث پسماندهای صنعتی در این استان نیز وجود دارد.

در این جلسه همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب‌شرق کشور در استان کرمان خبر داد و گفت: محیط زیست هرگز مخالف توسعه نیست.

مرجان شاکری با بیان اینکه حفاظت از سلامت عمومی مردم یکی از اهداف اصلی سازمان محیط زیست بوده، اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف محیط زیست در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه صندوق ملی محیط زیست در راستای کمک به تحقق اهداف زیست محیطی و حل مشکلات این حوزه تشکیل شده، گفت: در سال گذشته اقدامات موثر و مناسبی در استان کرمان برای جلب مشارکت‌های صندوق ملی محیط زیست انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با عنوان اینکه در استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد تا از این صندوق استفاده کنیم افزود: سال گذشته ساختمانی در شهرستان منوجان برای استفاده محیط زیست خریداری شد که از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست استفاده شده است.

وی با بیان اینکه امسال مقرر شد تا از محل آلایندگی صنایع درصدی به حساب صندوق ملی محیط زیست کشور و در راستای اهداف زیست محیطی واریز شود گفت: می‌توان از این ظرفیت برای توسعه و اشتغال استان بهره‌گیری کنیم که یک ظرفیت قانونی نیز به شمار می رود.

شاکری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه احداث سایت پسماندهای صنعتی جنوب‌شرق کشور در کرمان گفت: محل پیشنهادی در کریدور سه استان کرمان، هرمزگان و فارس است.

وی با عنوان اینکه با اجرای این طرح، محیط زیست نیز سهم اندکی در اشتغال‌زایی استان دارد، افزود: محیط زیست هرگز مخالف توسعه نیست از این رو تمام سعی خود را در راستای توسعه استان و حل مشکلات زیست محیطی به کار می بندیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته محیط زیست "جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران است، افزود: هدف ما این است که به جهش تولید کمک کرده و در این راستا از همه ظرفیت های قانونی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز آموزش محیط بانی جنوب شرف کشور در استان کرمان احداث می‌شود، افزود: زمین این مرکز در محور گردشگری هفت باغ علوی در نظر گرفته شده که امروز واگذار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار