مقابله داروی سوزش معده با موارد شدید کووید-۱۹

تهران (پانا) - متخصصان ضمن اعلام مفید واقع شدن یک داروی سوزش معده در مقابله با موارد وخیم کروناویروس اعلام کردند ممکن است فرایند ساخت واکسنی برای این بیماری ۱۰ تا ۱۵ سال طول بکشد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مقابله داروی سوزش معده با موارد شدید کووید-۱۹

به گزارش ایسنا از تک‌تایمز، عفونت کروناویروس ممکن است توسط یک داروی سوزش معده درمان شود. کارشناسان ادعا کرده‌اند که یک داروی محبوب درمان سوزش معده به نام "فاموتیدین"(famotidine) می‌تواند برای مقابله با موارد خفیف تا ​​نسبتاً شدید ابتلا به کووید-۱۹ استفاده شود.

براساس جدیدترین گزارش مجله "SciNews"، داروی "فاموتیدین" با سایر داروها تداخل ندارد و با خیال راحت از آن برای سرکوب تولید اسید معده در طیف گسترده‌ای از دوزهای خوراکی از ۲۰ میلی گرم در روز تا ۱۶۰ میلی گرم چهار بار در روز استفاده شده است.

نتایج یک مطالعه کوچک که در مجله Gut به چاپ رسیده است، نشان داد که فاموتیدین خوراکی با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان بستری نشده‌اند، مرتبط است.

داروی فاموتیدین به خانواده‌ی داروهای ضد اسید تعلق دارد. از این دارو برای درمان سوزش معده(سر دل) و دیگر علائمی که باعث ایجاد مقدار زیادی اسید در معده(سوءهاضمه اسیدی) می‌شوند استفاده می‌شود.

دولت‌ها، جمعیت جهانی و جامعه پزشکی در مواجهه با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با یک چالش اساسی روبرو هستند. گزارش شده است که بیشتر تحقیقات پزشکی که هم اکنون در حال انجام هستند، روی استراتژی‌های درمان دارویی یا ساخت واکسن برای کووید-۱۹ متمرکز شده است. این در حالی است که سایر متخصصان نیز برای کاهش میزان مرگ و میر در بیماران غیر بستری، بر روی راهکارهای درمانی مؤثر تمرکز دارند.

این مطالعه جدید یک داروی کاندیدای جدید را که متعلق به کلاس داروهای شناخته شده به عنوان گیرنده هیستامین-۲ است، نشان داد. دکتر "توبیاس جانوویتز" محقق آزمایشگاه "کلد اسپرینگ هاربر" گفت: موارد ما سودمندی درمان با فاموتیدین را در بیماران غیر بستری یا اصطلاحا سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ نشان می‌دهد.

بنابراین کووید-۱۹ احتمالاً توسط داروی فاموتیدین که دارویی برای سوزش سر دل یا معده است، قابل درمان است. این مطالعه بر روی داروی سوزش معده شامل ۱۰ نفر (۴ زن و ۶ مرد) بود که به کروناویروس مبتلا شده‌اند. تمام افراد شرکت کننده در مرحله عفونت خود از فاموتیدین استفاده کردند. این افراد بین ۲۳ تا ۷۱ سال سن داشتند و تنوع نژادی داشتند و دارای عوامل خطرناک برای تشدید کروناویروس از جمله چاقی و فشار خون بالا بودند.

در همین حال، پایگاه CNET گزارش داد که کارشناسان ادعا کرده‌اند که واکسن کروناویروس به زودی در اوایل سال ۲۰۲۱ آماده خواهد شد. محققان اظهار داشتند که واکسن جدیدی که در دانشگاه آکسفورد در انگلستان در دست تهیه است، می‌تواند تا پاییز سال ۲۰۲۰ آماده شود و همچنین غول داروسازی موسوم به "AstraZeneca" در حال حاضر مشغول به ساخت یک واکسن است که انتظار می‌رود آزمایش‌های فاز ۲ و فاز ۳ را همزمان در ماه جاری آغاز کند.

براساس این گزارش، دکتر "آنتونی فاوسی" مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفته است که برای ریشه کن کردن موثر کووید-۱۹ از کره زمین، چندین واکسن مختلف باید توسط آزمایشگاه‌های مختلف تهیه و توزیع شود. از آنجا که واکسن یک روش درمانی است که برای محافظت بدن انسان در برابر بیماری ویروسی ساخته می‌شود، کارشناسان می‌گویند که پروسه ساخت آن ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ سال طول بکشد، زیرا باید آزمایشات پزشکی کاملی را طی کند تا قبل از توزیع آن به میلیون‌ها فرد آلوده در سراسر جهان از ایمنی آن اطمینان حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار