آیین بهره برداری از قرارگاه کوهنوردی عظیم قیچی ساز استان آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز(پانا) - آیین افتتاح قرارگاه کوهنوردی عظیم قیچی ساز با حضور دکتر بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مهدوی فرماندار شهرستان تبریز و فیروزیان مدیرعامل مجموعه پارک عینالی و جمع کثیری از پیشکسوتان کوهنوردی استان روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه در محوطه طبیعی تفرجگاه عینالی تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین بهره برداری از قرارگاه کوهنوردی عظیم قیچی ساز استان آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در آیین افتتاح قرارگاه کوهنوردی عظیم قیچی ساز گفت: پیشنهاد نامگذاری این قرارگاه به نام عظیم قیچی‌ساز از سوی بنده بود و همیشه دوست دارم آقای قیچی ساز را در محیط ورزشی استان و کشور ببینم چرا که ایشان خدمات بسیاری برای ورزش کوهنوردی انجام داده و با صعودهایی هایی که به قلل بالای ۸۰۰۰ متر هیمالیا انجام داده نام خود را در تاریخ جاودانه کرد.

بهتاج در خصوص موزه کوهنوردی استان که در قرارگاه کوهنوردی عظیم قیچی ساز راه اندازی شده گفت: با تعاملی که با آقای دکتر صالحی امیری رئیس محترم کمیته ملی المپیک داشته‌ایم در سفرشان به استان از این موزه بازدید کنند و به امید خدا این موزه را تبدیل به بزرگترین موزه ورزشی استان و کشور بکنیم.

او همچنین با اشاره به بحث های فرهنگی آموزشی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان آذربایجان شرقی گفت: این قرارگاه فضای مناسبی برای توسعه و ترویج مباحث فرهنگی و برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی مختلف در حوزه تخصصی دارد و امیدوارم این قرارگاه به عنوان یک مرجع برای کوهنوردان و گردشگران عزیز از سراسر کشور باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی همچنین در مورد مشخصات فنی این سازه گفت: این پروژه که از دو سال پیش کلنگ زنی آن انجام شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

او ادامه داد: این قرارگاه در مساحتی به متراژ ۳۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در محوطه طبیعی تفرجگاه عینالی (عون بن علی) تبریز احداث شد، اداره کل ورزش و جوانان استان نظارت بر اجرای این پروژه را برعهده داشت و جا دارد قدردانی ویژه کنم از معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی که همواره در ایجاد زیرساختهای تمامی رشته‌های ورزشی استان یار و یاور اداره کل ورزش و جوانان استان هستند و مدیرعامل محترم تفرجگاه عینالی نیز همواره در همایش و مسابقات یک پای ثابت کار هستند.

زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود در آیین افتتاح قرارگاه کوهنوردی عظیم قیچی ساز عنوان کرد: ما سعی داریم مردم را به دامنه کوه ها بکشانیم و بر این اساس با هماهنگی ها و تعاملاتی که انجام گرفته توانستیم امکاناتی فراهم کنیم که ادارات کل ورزش و جوانان استانها و خیرین ورزشی سراسر کشور را پای کار بیاوریم تا زیرساخت های لازم برای مسائل رفاهی کوهنوردان آماده شود و آنها بتوانند با آرامش خاطر و آسودگی خیال در کوهستان ها به امر کوهنوردی و صخره نوردی بپردازند.
او همچنین اشاره‌ای هم به برگزاری دوره های آموزشی ملی برای توسعه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی کرد.
زارعی ادامه داد: فدراسیون با کمک وزارت ورزش و جوانان طی سال‌های گذشته قرارگاه های بسیاری در سراسر کشور راه اندازی کرده و توانسته ایم آنها را در اشتران کوه، در دماوند، در زردکوه و در تفرجگاه کوهستانی و زیبای عون بن علی تبریز احداث کنیم و در سال گذشته شاهد افتتاح مجموعه ورزشی کوثر که مجموعه تخصصی برای صخره نوردان و دیواره نوردان عزیز استان آذربایجان شرقی است، بودیم.
رییس فدارسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور افزود: رویکرد ما این است که با اقداماتی که در حال حاضر از طریق فدراسیون در حال انجام است، جامعه ای پویا داشته باشیم و آینده روشن برای نوجوانان، جوانان و شهروندان محترم سراسر کشور ترسیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار