نمایشگاه خوشنویسی الهی‌نامه علامه حسن‌زاده آملی افتتاح شد

ساری (پانا) - نمایشگاه خوشنویسی الهی‌نامه علامه حسن‌زاده آملی با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه خوشنویسی الهی‌نامه علامه حسن‌زاده آملی افتتاح شد

نمایشگاه خوشنویسی‌نگارگری الهی‌نامه علامه حسین‌زاده آملی که امروز در حوزه هنری مازندران گشایش یافت، به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر برای بازدید عموم دایر است.

در این نمایشگاه،۲۰ اثر هنری ۴۰ هنرمند خوشنویس و نگارگر استان مازندران که جملات الهی نامه حضرت علامه حسن زاده آملی را به تحریر در آورده‌اند، به نمایش گذاشته شده است.

«الهی حسن را شیر و پلنگ درد، با احمق بسر نبرد»، «الهی یکی نان دارد و دندان ندارد و یکی جان دارد و جانان ندارد شکرت که حسن هم این دارد و هم آن دارد»، «الهی در بسته نیست ما دست و پا بسته ایم»، «الهی شکرت که توشه ای جز توکّل ندارم» و «الهی بدان بر ما حق بسیار دارند چه رسد به خوبان» از جمله تابلو های خوشنویسی و نگارگری شده از متن کتاب الهی‌نامه علامه حسن‌زاده آملی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

استاد حسن‌زاده آملی خود، در وصف الهی‌نامه گفته است: «الهی نامه، کلماتی چند است که از سنوات هزار و سیصد و نود تا نود و چهار هجری، به قلم این کمترین، حسن حسن زاده آملی، به اقتضای تبدل بال و تحول حال، به رشته نوشته درآمده است، بنابراین در تلقی آن تثبت لازم است که در واقع تنافی، منتفی است. طبعم به طبع آن راغب نبود که نشر آن را چه سود؟ جز اینکه با تصویب و ابرام اصدقای فاضل مرکز نشر فرهنگی رجاء، زادهم الله تعالی رجاء، از ساحت قدس قرآن مجید به صورت استخاره، استجازه کرده‌ام، به جواب و اجازت این کریمه مبارکه تشرف یافته‌ام: و فی نسختها هدی و رحمة للذین هم لربهم یرهبون... به رجاء واثق اینکه بعضی از نفوس مستعده را مفید افتد، جمع بر نشر آن صورت گرفت».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار