مدارس استثنایی استان یزد سرآمد مدارس کشور هستند

یزد(پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی یزد اعلام کرد افتخار آفرینی دانش آموزان استثنایی یزدی مایه مباهات آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۱۰۸۹۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استثنایی استان یزد سرآمد مدارس کشور هستند

مصطفی پایدار رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان یزد در کارگروه توسعه مدیریت استان که امروز در سالن اندیشه تالار فرهنگیان برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور برای حضورشان در استان یزد بیان کرد: آموزش و پروش استثنایی یکی از مهم ترین سازمان های مرکزی محسوب می شود که در سال 1352 اولین آموزشگاه آن تاسیس شد.

پایدار گفت: ارائه توان کودکان بخشی از وظایف ما در این سازمان است. 300 دانش آموز مبتلا به اوتیسم که تحت پوشش سازمان قرار دارند و حدود 31 آموزشگاه که در زمینه آموزش آنها فعالیت دارند.

وی افزود: جمعی از این دانش آموزان دارای مهارت های خاصی هستند و در زمینه هایی هم چون نمایش، موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدند. همچنین در سال گذشته نایب قهرمان کشور شدند.

او ادامه داد: برطرف کردن مشکلات تحصیلی، دغدغه ای برای تمای حاضران در آموزش و پرورش است کمک و پی گیری های بیشماری از جانب مرکز خانواده صورت گرفته است. 380 پرسنل که در 31 بخش مختلف در حال کمک به کودکمان هستند.

پایدار خاطرنشان کرد: ارتباط و کمک گیری از اداره کل اوتیسم موجب رشد فعالیت در خدمت رسانی به این کودکان شده است.

آموزش و پرورش استثنایی تصمیم گرفته است که در شهرستان هایی چون خاتم، مروست و تفت با همراهی مجع خیرین موسسه هایی ایجاد کند.

او در پایان بیان کرد: سازمان آموزش پروش استثنایی برای ادامه روند آموزش دانش آموزان در زمان ویروس کرونا در فضای مجازی برای ارائه محتواهای آموزشی در برنامه شاد تدابیر خاصی اندیشیده و اقدامات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است.

در خلال این برنامه، مدیران مدارس استثنایی درخواست خود را از معاون محترم بیان کردند و اعتبارات لازمه در این زمینه تخصیص یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار