سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

طرح "هر خانه، یک پایگاه سلامت" در گیلان اجرا می شود

رشت (پانا) - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور اجتماعی کردن سلامت، از اجرای طرح " هر خانه، یک پایگاه سلامت" از اول تیر ماه سال جاری در استان‌ خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح "هر خانه، یک پایگاه سلامت" در گیلان اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، آبتین حیدرزاده در نشستی که به منظور هماهنگی اجرای طرح "هر خانه، یک پایگاه سلامت " برگزار شد، با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان، زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دارد، گفت: با استفاده از تجربیات حاصله در استان های پایلوت، امیدواریم این طرح با موفقیت در گیلان اجرا شود.

وی ضمن تشریح طرح مذکور، تصریح کرد: از هر خانوار یک فرد انتخاب می‌شود و به عنوان نماینده آن خانوار، در سه بعد پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه و بازتوانی تحت آموزش قرار می‌گیرد.

حیدرزاده، هدف اصلی از اجرای این طرح را مشارکت مردم در سلامت خود عنوان کرد و گفت: مطالعات در دنیا نشان می دهد که مشارکت مردم، سلامت آنها را بیشتر تضمین می‌کند و آگاهی آنها در حوزه سلامت برای مراقبت از خود نیز، موثر خواهد بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" ضمن ارتقای سلامت، از بار بیماری‌ها، هزینه اضافی و رفت و آمد بیهوده به مراکز درمانی می کاهد، افزود: یکی از ضروری‌ترین و اصولی‌ترین کارهایی که کشور ما تجربه خوبی نیز در این خصوص دارد بهداشت برای همه، توسط خود مردم است و نقش مشارکت‌های اجتماعی در بهبود سلامت خود، بسیار حایز اهمیت است.

وی هدف کلی اجرای این طرح را اجتماعی سازی سلامت در جهت مشارکت ساختارمند و فعال فرد، خانواده، جامعه و جلب مشارکت بین بخشی در تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم و جامعه خواند و یادآور شد: تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف از طریق آموزش های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارایه مطالب به زبان همه ‌فهم برای شهروندان، از جمله نکاتی است که دراجرای طرح ملی " هر خانه یک پایگاه سلامت" می تواند مفید و مثمر ثمر باشد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه، تمام روستاهای دارای خانه بهداشت، به عنوان شبکه گسترده سلامت در کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات در نوع بیماری‌ها و سطح سواد مردم و همچنین ورود به عصر اطلاعات و ضریب نفوذ اینترنت همه این موارد می‌توانند به عنوان یک فرصت مد نظر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار