آئین افتتاح نمادین واحدهای صنایع دستی درحوزه فرش دستباف و صنایع چوبی

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت روز جهانی صنایع دستی ،آئین افتتاح نمادین واحدهای صنایع دستی در حوزه فرش دستباف و صنایع چوبی به صورت ویدئو کنفرانس ،با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران و معاون صنایع‌دستی کشور در شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران واقع در احمد آباد مستوفی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آئین افتتاح نمادین واحدهای صنایع دستی درحوزه فرش دستباف و صنایع چوبی

در این مراسم پرهام جانفشان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران در سخنانی با اشاره به اینکه بخش آبگینه و شیشه از اهم صنایع دستی استان تهران محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان تهران دارای برندهای به نام است و در صادرات نیز شهرت دارد و کارگاه‌ های خوبی در اسلامشهر و پاکدشت مشغول فعالیت در این زمینه هستند.

او در ادامه بیان کرد: از دیگر صنایع دستی زیور آلات استان است که بسیار آثار نفیسی هستند و هنرمندان در جشنواره‌ هایی در این راستا بسیار خوش درخشیده‌اند و منبت و چوب هم در استان بسیار پیشرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران تصریح کرد: مجموعه‌ای که در شهرستان اسلامشهر افتتاح شد در کشور بی نظیر است و امیدواریم سایر استان‌ ها نیز با الگو برداری از این مجموعه به ایجاد چنین مراکزی که تلفیقی از هنر و صنایع دستی در زندگی مردم است اقدام کنند.

جانفشان عنوان کرد: به‌زودی سومین مدرسه صنایع دستی در مجموعه فرهنگسرای سرو تهران افتتاح خواهد شد که با ورود افراد اقتصادی در صنایع دستی به دنبال این هستیم که در این بخش نیز مثل گردشگری مجموعه‌ای قابل اتکا را شکل دهیم.

در ادامه پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی کشور نیز در سخنانی افزود: در هفته صنایع دستی مراسم های افتتاحیه را در استان‌ ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت را خواهیم داشت.

او در ادامه از برگزاری مناسبت‌های مختلف مثل برگزاری مسابقه صنایع دستی نیز خبر داد و عنوان کرد: در ۳ حوزه تولید، آموزش و فروش صنایع دستی در سی و یک استان کشور برنامه‌ ها آغاز شده است.

محمودیان با اشاره به اینکه با شیوع کرونا هنرمندان روزهای سختی را تجربه می‌کنند بیان کرد: کرونا آسیب سختی را به صنعت هنری وارد کرد و ایام طلایی نوروز برای برپایی بازارچه و نمایشگاه‌ ها را از دست دادیم و حمایت دولت در این زمینه بر همگان آشکار است و صنایع دستی از ۱۳ رسته ای محسوب می‌شود که مورد حمایت دولت واقع شد.

در این برنامه و به صورت ویدئو کنفرانس چهار طرح جاجیم بافی روستای زیارت استان گلستان،خانه حصیر استان گیلان، طرحهای صنایع دستی استان کرمانشاه و رونمایی از تمثال هنری سردار شهید قاسم سلیمانی توسط وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار