معاون وزیر راه:

تکمیل کنارگذر جنوبی تهران با ۳.۶ هزارمیلیارد تومان اعتبار

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از هزینه کرد ۲ هزار میلیارد تومانی و نیاز به اعتبار ۳.۶ هزار میلیارد تومانی دیگر برای اتمام کنارگذر آزادراه جنوبی تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل کنارگذر جنوبی تهران با ۳.۶ هزارمیلیارد تومان اعتبار

به گزارش مهر، خیرالله خادمی درباره برنامه‌های شرکت ساخت در بخش ساخت آزادراه اظهار کرد: در سال جاری ۵ پروژه آزادراهی به طول ۵۱۸ کیلومتر در برنامه اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار دارد.

وی ادامه داد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نیز یکی از ابرپروژه‌های ما محسوب می‌شود که عملیات اجرایی آن در حال اتمام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۶۰ کیلومتر از آبیک در استان قزوین آغاز شده و از جنوب استان‌های البرز و تهران عبور می‌کند و پس از تلاقی با آزادراه‌های تهران-ساوه و تهران-قم، به آزادراه حرم تا حرم (قم-گرمسار) از سمت چرمشهر شهرستان ورامین، متصل می‌شود.

وی یادآور شد: تمام خودروهایی که از محورهای غربی و جنوبی به استان‌های البرز و تهران وارد می‌شوند، می‌توانند با استفاده از این آزادراه وارد محورهای شرقی استان تهران شده و سپس تردد به سمت استان‌های شرقی داشته باشند.

خادمی این آزادراه را یک کنارگذری بسیار اثرگذار برای کاهش ترافیک غرب به شرق استان‌های تهران و البرز معرفی کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این محور در حال حاضر ۸۰ درصد است.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، برای اتمام عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا کنون نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی تأکید کرد: این پروژه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با سهم ۷۰ درصدی این قرارگاه و ۳۰ درصدی دولت در حال احداث است؛ این پروژه بسیار مهم حمل و نقلی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد و در طول سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه تصریح کرد: این پروژه، بخشی از کریدور غرب به شرق کشور است که سهم مهمی در کاهش ترافیک ورودی به جنوب تهران و بزرگراه آزادگان دارد و به گونه‌ای از ترافیک موجود در آزادراه‌های تهران-کرج و بزرگراه‌های شهری تهران و کرج کاسته و موجب می‌شود تمام خودروهایی که از استان‌های غربی به سمت شرق کشور در حرکت هستند، بدون نیاز به ورود به شهرهای کرج و تهران، با تردد روان از این دو استان عبور کرده و گلوگاه ترافیکی استان‌های تهران و البرز رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار