صنایع دستی بازوی اقتصادی البرز می شود<span style="font-size:14px;"><strong>برگزاری جشنواره عشایر ایران در البرز</strong></span>

کرج (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و عملی در آینده نزدیک زمینه برای جهش اقتصادی و درآمدی از طریق معرفی و فروش محصولات ارزشمند صنایع دستی در این استان فراهم می شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
صنایع دستی بازوی اقتصادی البرز می شود<span style="font-size:14px;"><strong>برگزاری جشنواره عشایر ایران در البرز</strong></span>

به گزارش ایرنا، فریدون محمدی گفت: از آنجا که استان البرز از ظرفیت های بزرگی در زمینه تولید محصولات صنایع دستی برخوردار است، براین اساس ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش اتخاذ شده و این صنعت به بازوی اقتصادی البرز و کشور تبدیل می شود.

وی ادامه داد: مقوله صنایع دستی در ۲ بخش تولید و فروش محصولات حائز اهمیت بوده که امروزه تقویت این بخش می تواند تحولی شگرف در درآمد ملی ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: صنایع دستی یکی از مولفه های اقتصادی برای درآمدزایی و تکمیل حلقه مفقوده درآمدهای ارزی و ریالی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمدی اظهار کرد: اکنون مهمترین مشکل هنرمندان صنایع دستی کشور و استان البرز فروش محصولات تولیدی است که در البرز برنامه های خوبی برای تحول در این بخش در دست اقدام داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در شهرهای استان، راه اندازی غرفه های فروش صنایع دستی در مراکز و مکان های عمومی مانند پایانه های مسافربری هوایی و زمینی، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و فرهنگی، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی اقوام و عشایر از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

وی افزود: ایجاد غرفه های معرفی و فروش صنایع دستی در مکان های تاریخی استان البرز، شرکت در جشنواره های داخلی و خارجی از مهمترین برنامه ها برای معرفی صنایع دستی و دستیابی به بازارهای فروش این محصولات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید کرد که صنایع دستی با توجه به دیرینگی کشورمان از اهمیت بالای جهانی برخوردار بوده و می تواند منبع درآمد ارزی برای کشور محسوب شود.

محمدی اضافه کرد: باید از تمام ابزارها برای معرفی صنایع دستی به عنوان یک ظرفیت فرهنگی، هنری و اقتصادی بهره برد و این ظرفیت اصیل، ارزشمند و تاریخی کشور و استان البرز را به مردم و بازارهای جهانی شناساند.

وی افزود: صنایع دستی ایران و استان البرز می تواند کشور را از وابستگی به اقتصاد نفتی نجات دهد و راهگشای بسیاری از مشکلات و چالش های اقتصادی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: این استان به خاطر وجود اقوام ایرانی از تنوع صنایع دستی برخوردار است و هنرمندان فاخر و شاخصی در استان البرز وجود دارد که در دنیا بی نظیر هستند.

وی بیان کرد : در بحث صنایع دستی فقط تولید موضوع اصلی نیست، بلکه ۵۰ درصد از مباحث این بخش مربوط به تولید و ۵۰ درصد دیگر فروش محصولات است که اکنون چالش اصلی فروش است. از آن سو هنرمندانی داریم که تولیدات خوبی ارائه کرده اند، اما فروش ندارند.

محمدی گفت: بسیاری از کسانی که در بخش صنایع دستی کار می کنند به همین دلیل این صنعت ارزشمند را ترک می کنند که برنامه های زیادی برای رونق صنایع دستی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز ادامه داد: به زودی در مجموعه اداری این اداره کل فروشگاه صنایع دستی در زمینی با زیربنای ۶۰۰ مترمربع احداث می شود.

وی یادآورشد: تاکنون در مشکین دشت فردیس بازارچه دائمی صنایع دستی راه اندازی شده و ایجاد بازارچه دائمی در حمام تاریخی مهدی آباد نظرآباد و ساوجبلاغ از اولویت ها است.

برگزاری جشنواره عشایر ایران در البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برپایی جشنواره بزرگ عشایر ایران در البرز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی نام برد و گفت: این جشنواره به زودی فعالیت خود را در این استان آغاز می کند که ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

محمدی بیان کرد: در جشنواره عشایر ایران افزون بر تولیدات دامی، صنایع دستی کشور و البرز به نمایش گذاشته می شود. ضمن آنکه زمینه برای فروش محصولات فراهم خواهد شد. استفاده از فضای مجازی اقدام دیگر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز برای معرفی تولیدات صنایع دستی استان به مناطق مختلف کشور و جهان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: بهره مندی از این ظرفیت موجب می شود تا صنایع دستی البرز و کشور در بازارهای جهانی مشتریان خاص خود را پیدا کند و در این عرصه درآمد زایی فراوان داشته باشیم.

وی تاکید کرد که برپایی نمایشگاه های بزرگ صنایع دستی در کنار سایر فعالیت ها از مهمترین اقدامات استان البرز برای ارائه الگویی مناسب در زمینه معرفی داشته های زیبای هنری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار