حاجی میرزایی: مدرسه جایگاه اوج گیری انسان‌ها و تحقق مطلوبیت‌های خلقت انسانی است

امسال طرح آجر به آجر را شروع کردیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد مدرسه یک ساختمان نیست مدرسه جایگاه اوج گیری انسان‌ها و تحقق مطلوبیت‌های خلقت انسانی است. مدرسه ساز نیز تنها کسی نیست که ساختمانی می‌سازد بلکه او فرهنگ، انسان و آینده یک انسان را می‌سازد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: مدرسه جایگاه اوج گیری انسان‌ها و تحقق مطلوبیت‌های خلقت انسانی است

محسن حاجی میرزایی در مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: وقتی به هستی پر رمزو و پر آفرینش سراپا راز می‌نگریم بی درنگ وجودمان مستور یک وجودی می‌شود. وجودی که مسجود ملائک است وجودی که هستی برای او خلق شده است.

وی ادامه داد: همه هستی برای این موجود که مسجود ملائک است خلق شده است و رخ می‌نماید. موجودی که زمین و آسمان و هرچه در آنان است در تسخیر اوست. با نگریستن به این موجود سوال اساسی این است که باعث خلقت این موجود چیست؟ او آمده تا چه کند؟ چرا در این جایگاه نشسته است و خالق او را این چنان بلند کرده است و او را مخاطب خود و انبیا و اولیا قرار داده است؟

حاجی میرزایی گفت: این انسان است که خدا به او توانایی اندیشیدن و شنیدن می‌دهد این نقطه آغاز شکل‌گیری و همه دستاوردهای یک انسان ارزشمند و تمام ابزار برای آموختن و فراگرفتن است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آگاهی رمز درک این پیچیدگی در هستی است. این انسان باید بیاموزد، همه افراد در این مسیر و گام‌های سنت الهی قدم می‌گذارند. اینکه خدا معلم است برای این است که ظرفیت‌ها به فعلیت برسد، مدرسه کانون یادگیری است.

وی ادامه داد: مدرسه یک ساختمان نیست مدرسه جایگاه اوج گیری انسان‌ها و تحقق مطلوبیت‌های خلقت انسانی است مدرسه عرصه‌ای برای اوج گرفتن است. مدرسه ساز تنها کسی نیست که ساختمانی می‌سازد بلکه او فرهنگ، انسان و آینده او را می‌سازد و اگر ما امروز اینجا هستیم به پاس قدردانی از کسی است که در این میدان گام نهاد. بنیانی که نهاده است، برکاتی دارد که همچنان از آن بهره می‌بریم.

حاجی میرزایی اظهار امیدواری کرد نهال امر خیر مدرسه سازی روز به روز استوارتر باشد. وی گفت: نیاز ما به فرهنگ مشارکت بیش از نیاز به ساخت مدرسه است. امسال طرح آجر به آجر را شروع کرده‌ایم که هرکسی بتواند حتی با اهدای یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار