رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت مرحوم حافظی:

بودجه مشارکت در مدرسه‌سازی به ۲۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد طبق گزارشی که در اختیار من است، بیش از ۱۲۳ هزار کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و افزون بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در این راستا صرف شده است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بودجه مشارکت در مدرسه‌سازی به ۲۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است

محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از سردیس و تمبر یادبود دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و تبیین طرح بسته تحولی «آجر به آجر» در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت: مرحوم حافظی در جمع ما نیست و یک سالی است که سفر کرده است و امروز با اعتقاد به خدمات ماندنی آن ارزشمند گردهم آمدیم و هرفردی از منظر خود به یک موضوع واحد که آن خدمات جاودانه مرحوم حافظی است، سخنی می‌گوییم.

وی ادامه داد: مرحوم حافظی هنوز زندگی می‌کند و پیامبران خدا هم این جسم را گذاشتند و رفتند و ماندن براساس خدماتی است که صورت می‌گیرد. آن چیزی که بعد از رفتن مرحوم حافظی وجود دارد جامعه خیرین مدرسه ساز است که عطر و رایحه خدمت را می‌پراکند.

نوبخت افزود: از دید من، مرحوم حافظی توانسته است منشا فراوانی فضای آموزشی شود. طبق گزارشی که از سال ۱۳۵۷ تا سال ۹۸ دارم بیش از ۱۲۳ هزار کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و افزون بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در این راستا صرف شده است.

معاون رئیس جمهور به محدودیت‌های بودجه‌ای کشور اشاره کرد که در دهه ۹۰ درآمدهای ارزی ما از نفت از ۱۰۹ میلیارد دلار به زیر ۹ میلیارد دلار در سال گذشته رسید. همچنین منابع عمومی سال ۹۲ حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود که سال گذشته به ۴۴۱ هزار میلیارد تومان رسید. در این شرایط جامعه خیران توانست یک تحولی در سازمان ما ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: مجموعه اعتبارات تملک دارایی سرمایه مدارس در سال ۹۳، ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امروز به ۳۱۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نوبخت با اشاره به اینکه مرحوم حافظی توانسته بود این سازمان را در ساخت مدرسه مجاب کند، عنوان کرد: علی‌رغم کاهش در آمدهای کشور اما از اهداف خود دست برنداشتیم، به طوریکه با کاهش منابع ارزی در زمان تحریم‌ها مسیر مدرسه سازی را ادامه دادیم و از ۴۰ میلیارد تومان بودجه ساخت فضاهای آموزشی در سال ۹۳ به ترتیب ۹۸، ۱۷۸، ۲۱۸، ۴۱۱، هزار تا ۲۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به امر مدرسه سازی اختصاص دادیم.

به گفته وی، این افزایش بودجه ناشی از انگیزشی بوده است که دکتر حافظی در سازمان برنامه و بودجه گذاشته بود و این نشان از ماندگاری چنین مردی است.

در این مراسم از سردیس مرحوم دکتر حافظی و تمبر یادبود این خیر مدرسه ساز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار