مدیرکل محیط زیست استان تهران

همه بیمارستان‌های تهران مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران تقریبا همه بیمارستان ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند اما برخی از آنها کارایی لازم را ندارند، گفت از بهمن ماه سال گذشته کار پایش بیمارستان ها و مراکز درمانی را بصورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
همه بیمارستان‌های تهران مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در حاشیه این افتتاح ها با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات محیط زیست همه بیمارستانها و مراکز درمانی بزرگ موظف به تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب در مجموعه خود هستند، گفت: با توجه به اینکه بار میکروبی فاضلاب بیمارستان ها بالاست، باید قبل از تحویل به سیستم فاضلاب شهری، بار میکروبی آن در حد استاندارد کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران تقریبا همه بیمارستان ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند اما برخی از آنها کارایی لازم را ندارند، افزود: از بهمن ماه سال گذشته کار پایش بیمارستان ها و مراکز درمانی را بصورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

محمودی با اشاره به پایش شبانه روزی بیمارستان ها و مراکز درمانی توسط محیط زیست استان تهران، گفت: چنانچه سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستانی غیرفعال باشد، در گام اول اخطاریه محیط زیستی صادر و در صورت عدم توجه به اخطاریه موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در دوره‌ای برای تخلفات محیط زیستی بیمارستان‌ها اخطاریه و بازداشت صادر می شد، اظهار کرد: در حال حاضر حرکت به سمت حفظ محیط زیست و رعایت استانداردها است و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان‌ها قابلیت الگو برداری دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه محیط زیست آمادگی کامل برای همکاری و تعامل بیشتر در جهت بهتر شدن شرایط را با بیمارستان ها دارد، تصریح کرد: افتتاح این تصفیه خانه ها حاصل نگاه جمعی و تلاش بین بخشی است و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند حفاظت از محیط زیست را محقق کند و این مهم به همه مربوط است و همه باید نسبت به حفظ و صیانت از آن احساس مسئولیت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: حوزه بهداشت نزدیکترین ارتباط با محیط زیست را دارد و نیازمند بیشترین همکاری ها هستیم.

گفتنی است همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران، سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان های یاس در فضایی به مساحت ٧٢ متر مربع و با اعتبار ۴ میلیارد ریال، حضرت علی اصغر با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب پساب بیمارستانی با اعتبار ۴ میلیارد ریال، مرکز پزشکی آموزشی درمانی اختر با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ متر پساب و بهره برداری ۶۰ متر مکعب همچنین با اعتبار حدود ۲ میلیارد ریال و پاسگاه محیط بانی کن و سولقان در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار