برزیل از میزبانی جام جهانی زنان 2023 انصراف داد

تهران (پانا) – فدراسیون فوتبال برزیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از میزبانی جام جهانی فوتبال زنان در سال 2023 انصراف داده است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برزیل از میزبانی جام جهانی زنان 2023 انصراف داد

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال برزیل ، پس از ارزیابی دقیق، فدراسیون فوتبال برزیل (CBF) با ترکیبی از عوامل مختل، تصمیم گرفت نامزدی برزیل را برای میزبانی از مسابقات جام جهانی زنان در سال 2023 پس بگیرد.

فیفا از برزیل مستنداتی را درخواست که است که فدراسیون فوتبال برزیل بتواند تضمین‌های مالی مناسب را برای برگزاری جام جهانی ارائه کند و فدراسیون فوتبال برزیل هم نیاز فیفا برای بدست آوردن این تضمین‌ها را درک می‌کند و می‌داند که آنها بخشی از پروتکل‌های رویدادهای بین‌المللی به عنوان یک عنصر اساسی برای تأمین امنیت لازم برگزاری تورنمنت هستند.

فدراسیون فوتبال برزیل با ارسال نامه‌ای به فیفا رسما اعلام کرده است به علت عدم توانایی ارائه تضمین‌های لازم، نمی‌تواند میزبان این مسابقات باشد. این تصمیم به علت شیوع کرونا ویروس و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی و مالی برزیل گرفته شده و با این شرایط مالی برزیل توانایی ارائه ضمانت را ندارد. با وضعیتی که کشور دارد، فدراسیون فوتبال برزیل، موقعیت دولت این کشور و سایر بخش‌های اقتصادی را درک کرده و به صورت رسمی از میزبانی انصراف داده است.

البته جهان باید بداند که برزیل طی سال‌های اخیر توانایی خود را برای میزبانی از رویدادهای بین‌المللی با میزبانی از جام کنفدراسیون‌ها 2013، جام جهانی 2014، المپیک ریو 2016، پارالمپیک ریو 2016، کوپا آمه‌ریکا 2019 و جام جهانی نوجوانان 2019 نشان داده است و از نظر ساختاری مشکلی برای میزبانی ندارد.

بنابر این، فدراسیون فوتبال برزیل تصمیم گرفت تا از کلمبیا برای کسب میزبانی مسابقات جام جهانی 2023 حمایت کند و به این ترتیب، کلمبیا تنها نامزد کنمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) برای کسب این میزبانی خواهد بود.

فدراسیون فوتبال برزیل از همه کشورهایی که از میزبانی برزیل حمایت کرده بودند، تشکر می‌کند و مجددا به تعهد خود در راستای توسعه فوتبال زنان تاکید می‌کند. تعهدی که در

CBF از همه کسانی که در پیشنهاد برزیل شرکت کرده اند تشکر می کند و مجدداً تعهد خود را برای توسعه فوتبال بانوان در این کشور تأکید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار