ورود زنان به ورزش زورخانه ای ایراد شرعی ندارد

تهران (پانا)-رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای اعتقاد دارد می توان با در نظر گرفتن جوانب بخش بانوان را هم در این رشته راه اندازی کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود زنان به ورزش زورخانه ای ایراد شرعی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که امروز به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامیده شده، طی روزهای اخیر شاهد ایجاد برخی حواشی برای ورزش زورخانه ای بودیم. خبر رسیده جمعی از پیشکسوتان ورزش‌های زورخانه‌ای و طلاب، با تجمع در زورخانه شهید عراقی، نسبت به حمایت فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای از حضور زنان در این رشته ورزشی، اعتراض کردند.

این اعتراض در شرایطی صورت گرفته که هنوز هیچ گونه فعالیت رسمی از سوی فدراسیون ورزش های زورخانه ای در بخش زنان انجام نشده و فعلا موضوع در دست بررسی است. البته با توجه به اینکه فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای هم سال هاست که در ایران فعالیت می کند، در کشورهای دیگری که آموزش این رشته داده شده، تعدادی از زنان هم وارد گود زورخانه شدند. در ایران هم شاید این اتفاق به صورت غیررسمی رخ داده باشد، اما در مسابقات رسمی خبری از حضور زنان نیست.

این موضوع موافقان و مخالفان زیادی در روزهای اخیر داشته و ورود زنان به گود زورخانه به یک چالش جدی تبدیل شده است. با اینکه هیچ بند قانونی در منع زنان برای انجام ورزش های زورخانه ای و باستانی وجود ندارد، به سراغ رییس فدراسیون رفتیم تا درباره اتفاقات آینده از سوال کنیم.

مجتبی جوهری، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای درباره تجمع اعتراضی علیه حمایت فدراسیون از راه اندازی بخش زنان به "ورزش سه" گفت: در این میان افراد برخی از ورزشکاران رشته زورخانه ای هم بودند، اما به نظر نمی رسد مشکل این آقایان راه اندازی بخش زنان باشد چون قبلا هم سر هر موضوعی به اعتراض پرداختند. ما بدون توجه به حواشی به وجود آمده، سعی می کنیم در چارچوب قانون حرکت کنیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که راه اندازی ورزش زورخانه ای در بخش زنان در چه مرحله ای است، عنوان کرد: در سال های اخیر درخواست های زیادی از سوی جامعه ورزش زنان به فدراسیون رسیده. حتی خیلی از آن ها در فضای مجازی پیگیر راه اندازی ورزش زورخانه ای هستند. ما هم بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و باید آن را ابتدا در هیات رییسه و سپس در مجمع فدراسیون مطرح کنیم. در صورت تایید طرح خود را به وزارت ورزش اعلام می کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ادامه داد: در ماههای اخیر که به خاطر کرونا مردم بیشتر در خانه بودند، شبکه ورزش سه و شبکه سه آموزش های تصویری ورزش زورخانه ای را انجام می دادند. به همین دلیل استقبال خانواده ها از این ورزش بیشتر شده و تقاضاها بالا رفته. با توجه به استعلامی که از تعدادی از مراجع گرفته شده، از نظر شرعی ورود زنان به ورزش زورخانه ای ایراد شرعی ندارد، اما باید ببینیم که زیرساخت ها برای این کار آماده است و استان ها چقدر برای راه اندازی بخش زنان آمادگی دارند.

جوهری در پایان گفت: باید به یک تصمیم منطقی برسیم. به هر حال بانوان هم 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند و باید پاسخگوی خواسته های آن ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار