آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از اوایل مرداد ماه سال جاری

اردبیل(پانا)- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اردبیل از شروع سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اوایل مرداد ماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از اوایل مرداد ماه سال جاری

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی اردبیل، محمد شفائی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد دانش آموزان، تشخیص و پیشگیری به‌هنگام، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل موثر بر افت تحصیلی است.

او افزود: هدف از اجرای برنامه سنجش، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای نوآموزان، بررسی مسائل بهداشتی، آموزشی و روان شناختی به والدین نوآموزان، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکانی که دارای مشکل هستند. است.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش نوآموزان استان گفت: سنجش بدو ورود نوآموزان از اول مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و سنجش پبش دبستانی در صورت مساعد بودن شرایط از مهر ماه آغاز خواهد شد و ارزیابی متقاضیان جهش در تیر ماه انجام می شود.

شفائی افزود: در این طرح 16 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان ( اردبیل، پارس آباد، مشکین شهر، بیله سوار، گرمی ،نمین، اصلاندوز ، خلخال،هیر) فعالیت خواهند داشت و برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی تمام پایگاه ها در گروه ب قرار گرفته و روزانه با پذیرش 20 نفر نوآموز فعالیت خواهند داشت و به همین منظور تعداد پایگاهها به خاطر شرایط کرونایی از 11 پایگاه در سال قبل به 16 پایگاه در سال جاری افزایش یافت و با فعالیت 120 نفر عوامل اجرایی در سطح استان در راستای برنامه ملی سنجش به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش وپرورش استان در پایان گفت: در سال 98 تعداد 22364 نوآموز در سطح استان ارزیابی شدند که از این تعداد 5658 نفر نوآموز پیش دبستانی بودند در ضمن در طرح سنجش سال قبل با وجود پراکندگی جمعیت استانی و وجود نوآموزان عشایری و روستایی 100 درصد نوآموزان در طرح غربالگری سنجش شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار