رهاسازی ۱۵۰ هزار قطعه ماهی کپور در استخرهای کشاورزی آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی اعلام کرد ۱۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، آبگیرها و آب‌بندهای این استان رها شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رهاسازی ۱۵۰ هزار قطعه ماهی کپور در استخرهای کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش روابط عمومی اداره شیلات و آبزیان آذربایجان غربی، محمد باقر قریشی افزود: همچنین طی یک‌سال گذشته ۱۰۰ تن انواع ماهیان گرمابی از طریق رهاسازی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی آذربایجان‌غربی تولید شده است.

وی ادامه داد: فعال‌سازی این استخرها علاوه بر استفاده ۲ منظوره و تولید ماهی در کنار فعالیت کشاورزی، ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با هدف تحقق رونق تولید و تولید ماهیان با هزینه کمتر و استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ترویج فعالیت پرورش ماهی در مناطق روستایی، ترویج فرهنگ مصرف ماهی بین کشاورزان و افزایش مصرف سرانه ماهی در بین اقشار روستایی انجام می‌شود.

وی گفت: در مرحله دوم طرح ماهی‌دار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی، کارشناسان از روند پرورش ماهی در این استخرها بازدید می‌کنند.

قریشی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، فاز دوم رهاسازی بچه ماهی به صورت گسترده در مردادماه توسط مدیریت شیلات استان انجام می‌گیرد.

صید بیش از ۶ هزار تُن انواع ماهی در منابع آبی آدربایجان‌غربی و فعال بودن ۴۲۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در این استان، آذربایجان‌غربی را به یکی از قطب‌های تولید انواع آبزیان در کشور تبدیل کرده است.

این در حالی است که سرانه مصرف آبزیان در کشور ۱۰ کیلوگرم بوده و این مقدار در آذربایجان‌غربی کمتر از هفت کیلوگرم برای هر نفر است که با افزایش گسترش صنعت آبزی‌پروری و تغییر در ذائقه غذایی مردم، می‌توان امید داشت که میزان مصرف ماهی در این استان نیز به میانگین کشوری نزدیک‌تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار