معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح کرد:

آماده‌سازی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی دانشگاه

بوشهر(پانا)- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت با توجه به شرایط پیش‌آمده در استان و به‌منظور کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی، به‌محض آماده‌سازی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی تاریخ حضور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اسکان آن‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اکرم فرهادی در خصوص بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی افزود: در صورت بازگشایی دانشگاه، اسکان دانشجویان بر اساس لیست ارسالی از سوی دانشکده‌ها خواهد بود و حداکثر ۲ نفر در هر اتاق ساکن خواهند شد.
وی با تاکید بر غربالگری دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه‌ها تصریح کرد: بسیار ضروری است که کلیه دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه‌ها در سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند تا غربالگری اولیه برای آنان انجام شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد:‌ به‌منظور کم کردن احتمال شیوع ویروس کرونا در مدت اسکان، رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت الزامی بوده و این دستورالعمل‌ها با نصب در خوابگاه‌ها در معرض دید دانشجویان قرار گرفته است.
فرهادی در خصوص مراقبت‌های پزشکی از دانشجویانی که طی اقامت، تست کرونای آن‌ها مثبت شده است گفت: اگر دانشجویی در مدت اسکان تست کرونایش مثبت شد و امکان رفتن به منزل برای او فراهم نبود، شرایط امکان و قرنطینه در خوابگاه برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است. تاکید ما بر این موضوع است که در صورت قرنطینه خوابگاهی در طول مدت قرنطینه کلیه موارد بهداشتی و مقررات مربوطه رعایت شده و دانشجو از خوابگاه خارج نشود.
وی تصریح کرد: دانشجویانی که در این مرحله نیاز به اسکان خوابگاهی ندارند می‌توانند جهت جمع‌آوری و خارج کردن وسایل خود اقدام کنند، البته این امکان از بعد از تعطیلات نوروز برای دانشجویان فراهم‌شده است. چنانچه در اتاقی وسایلی باقی‌مانده باشد ضمن هماهنگی و تماس با دانشجو با حضور سرپرست خوابگاه، کارشناس اداره خوابگاه و نماینده حراست این وسایل جمع‌آوری می‌شود.
فرهادی خاطرنشان کرد: در مدت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی قوانینی برای سلامت و پیشگیری از انتقال ویروس، مانند ممنوعیت پذیرش مهمان در خوابگاه توسط دانشجو، عدم امکان استفاده از فضاهای عمومی خوابگاه نظیر سالن مطالعه، اتاق کامپیوتر، نمازخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و اتاق تلویزیون در نظر گرفته‌شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: جا دارد از کلیه دانشجویان عزیزی که در این سه ماه به شیوه‌های مختلف به مقابله مؤثر با این ویروس کمک کردند تشکر و قدردانی کنم، چه دانشجویانی که در صف مقدم و در بیمارستان‌ها حضور داشته و چه دانشجویانی که به فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه پرداختند و همچنین دانشجویانی که با فعالیت‌های مجازی اقدامات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار