گفت‌وگو با قاسم حدادی‌فر کاپیتان ذوب آهن:

لیگ برگزار نشود، جامعه تحت تأثیر قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - تیم‌های لیگ برتر پس از پشت سر گذاشتن فاز اول که شامل تست کرونا و آغاز تمرینات می‌شد، حالا با برگزاری دیدارهایی دوستانه خود را برای آغاز مسابقات آماده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
لیگ برگزار نشود، جامعه تحت تأثیر قرار می‌گیرد

به‌گزارش ایران، در همین راستا عصر یکشنبه تیم بدون سرمربی ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان رفت. دیداری که با نتیجه 1-0 به پایان رسید و ایوان مارکوویچ دقیقه ۸۸ دروازه سپاهانی‌ها را گشود.
قاسم حدادی‌فر کاپیتان ذوب آهن درباره این دربی دوستانه گفت: «بعد از 3 ماه در شرایط رسمی به میدان رفتیم، بازی مفید و خوبی بود. خیلی دل‌مان برای مسابقات فوتبال تنگ شده بود و امیدوارم هر چه زودتر مشکلات فعلی حل شود و بتوانیم در حضور هواداران بازی کنیم. در این بازی، پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شد و حتی از تونل ضدعفونی هم رد شدیم. البته سپاهانی‌ها چند بازیکن غایب داشتند ولی در کل خوب بود و محک جدی خوردیم تا برای ازسرگیری بازی‌ها آماده شویم.»

ذوب آهن در شرایطی مقابل دیگر تیم اصفهانی به میدان رفت که میودراگ رادولوویچ سرمربی مونته نگرویی این تیم اعلام کرده قصد بازگشت به ایران ندارد. البته باشگاه ذوب‌آهن گفته که اگر رادولوویچ قصد بازگشت ندارد، باید این موضوع را مکتوب اعلام کند. حدادی فر درباره وضعیتی که برای نیمکت این تیم به وجود آمده هم صحبت کرد: «از همان روزی که اعلام شد انجام تمرینات مجاز است، زیر نظر آقای استکی، صلصالی و دو مربی برزیلی که یکی مربی دروازه‌بان‌ها و دیگری مربی بدنساز است، تمرین می‌کنیم و شرایط خوبی داریم. صحبت در مورد سرمربی و کادر فنی در حیطه وظیفه بازیکنان نیست، امیدوارم باشگاه راه حل مناسبی پیدا کند و مشکل تا شروع بازی‌ها حل شود.»

در این مدت تعدادی از باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان برای شروع مجدد مسابقات لیگ ابراز نگرانی کرده‌اند ولی گروهی دیگر معتقدند باید با زندگی با کرونا کنار بیاییم و مسابقات برگزار شود. حدادی فر گفت: «کرونا یک معضل جهانی است و به نظر من به این زودی‌ها هم از بین نمی‌رود. از سویی همه دلتنگ فوتبال هستیم. امیدوارم همه‌مان موارد و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم همه چیز را تحت کنترل داشته باشند. چون به هرحال مسئولان باید جوابگو باشند و شرایط را بررسی کنند. ما الان هفته‌ای یک بار تست می‌دهیم و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود. خدا را شکر همه بازیکنان ما حال‌شان خوب است و این را باید در نظر داشت که آینده ما فوتبالیست‌ها هم به خطر نیفتد. از سویی ممکن است خیلی از فوتبالیست‌ها حق و حقوق‌شان تحت تأثیر قرار بگیرد. موضوع مهم دیگری هم هست که اگر مسابقات برگزار نشود یا همین طور عقب بیفتد، تأثیر منفی روی قشر وسیعی از جامعه می‌گذارد. همین فوتبال تفریح خیلی از مردم است و اگر بازی‌ها برگزار نشود، شاید از لحاظ روحی آسیب ببینند. ما طرفدار فوتبال در کشورمان زیاد داریم و حداقل برای چند ساعت هم که شده، فوتبال می‌تواند سرگرم‌شان کند. فوتبال این قدرت را دارد که شادی و دلگرمی به آنها بدهد تا مشکلات روزانه و شرایط سخت اقتصادی را حداقل برای چند ساعت فراموش کنند. فشار اقتصادی روی مردم زیاد است و با فوتبال می‌توان به آنها امید داد.»

حدادی‌فر که یکی از بازیکنان ایران در جام جهانی 2014 برزیل بود، درباره حواشی مربوط به قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی و واکنش‌هایی که راجع به آن مطرح شده، چنین نظر داد: «این حرف‌ها و کارشناسی‌ها باید قبل از اینکه ویلموتس بیاید، صورت می‌گرفت. حالا این اتفاقات افتاده و آسیبش را فوتبال دیده است و دیگر فایده‌ای ندارد. البته اگر همین الان هم برنامه درستی بچینند، امید داریم که تیم ملی به جام جهانی صعود کند. من با آقای اسکوچیچ کار نکرده‌ام ولی با تعریف‌هایی که از ایشان شنیده‌ام و بازیکنانی که در اختیار داریم، اگر همه کمک کنیم و به فکر تیم ملی باشیم، شانس صعود داریم و می‌توانیم به موفقیت برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار