موسیقی ریتم کائنات است و یکی از عواملی است که آرامش را به انسان هدیه می دهد ‏

کاشمر(پانا)- یک مدرس انجمن موسیقی کاشمرگفت موسیقی ریتم کائنات است که آرامش را به انسان هدیه می دهد، نوجوانان حداقل یک ساز و یا هنر را برای زندگی آینده خود بیاموزند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
موسیقی ریتم کائنات است  و یکی از عواملی است که آرامش را به انسان هدیه می دهد ‏

عباس توحیدی مدرس آموزش دف و ساز های کوبه ای انجمن موسیقی کاشمر در گفت و گو با پانا گفت: موسیقی همیشه برای انسان تجویز شده و در سخن بزرگان گفته می شود که آنجا که کلام باز ماند موسیقی آغاز می شود. ریتم کائنات و زندگی انسان پر پایه موسیقی است. در این روز های کرونایی در خانه می مانیم و موسیقی آرامش بخش را مهمان لحظات خود می کنیم.

وی گفت: موسیقی را از سال ۱۳۷۰ در گروه سرود مدرسه با ساز تنبک شروع کردم و کلاس هایی در زمینه موسیقی نرفتم و برخلاف خیلی از هنرمندان که مشوق آنها خانواده شان بودند خانواده من با فرا گیری موسیقی مخالف بودند و من مخفیانه موسیقی را زیر نظر استاد حسین نظیفی آموختم و از نوارهای استاد کامکار بهره گرفتم.

توحیدی گفت: برای یادگیری موسیقی در مرحله اول علاقه لازم است و تا علاقه به فراگیری ساز موسیقی نباشد، هیچ گونه موفقیتی در کار نیست.

وی ادامه داد: برای کسی که علاقه داشته باشد هیچ سازی سخت نیست و می تواند با پشتکار هر سازی را بیاموزد و برای کسی که پشتکار نداشته باشد، آموختن هر هنری مشکل است.

این مدرس موسیقی گفت: از همان دوران کودکی می توان تشخیص داد که ما آیا استعداد موسیقی داریم یا نداریم، دانش آموزان علاقه مند به موسیقی پیشنهاد می کنم که در کنار موسیقی تمرین فراوانی انجام دهند. اطمینان داشته باشند که فرا گرفتن هنر زیبا و جذاب موسیقی برای حال و آینده نوجوانان مفیداست.

وی ضمن توصیه به فراگرفتن هنر گفت: سخنی از بزرگان است که می گوید فرزند هنر باش نه فرزند پدر، فرزند هنر زنده کند نام پدر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار