به بهانه سالگرد درگذشت محمدرضا حافظی؛

«حافظی»؛ انسانی که باقیات ‌الصالحات ارزشمندی از خود به‌جای گذاشته است

امروز از سردیس و تمبر یادبود دکتر محمدرضا حافظی رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - هر فردی که کار مدرسه‌سازی را بفهمد و بشناسد ماجرای زندگی »حافظی» را می‌داند؛ از سابقه کاری و زندگی این مرد بزرگ تا ماجرای خیر شدنش. محمدرضا حافظی، رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران بود، 20 سال ریاست مجمع خیرین مدرسه‌ساز را برعهده داشت و با دوستان خیرخواه با عزم و اراده در یک مسیر معنویی گام برداشت و در جای جای ایران مدرسه ساخت.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
«حافظی»؛ انسانی که باقیات ‌الصالحات ارزشمندی از خود به‌جای گذاشته است

محمدرضا حافظی ثروتمند بود اما قلب او بیش از دارایی‌اش وسعت داشت. حساب بانکی را به خوش قلبی‌اش گره زده بود، هرجا گوشه ایران کم و کاستی بود، با سرمایه‌اش و دوستان خیر خود جبران می‌کرد و برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور، خانه دانش و فضیلت می‌ساخت.

محمدرضا حافظی (1398-1310) که دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه نیوپورت کالیفرنیا بود، از سال 1378 ریاست جامعه خیرین مدرسه‌ساز را بر عهده داشت و حدود 20 سال در این سمت به فعالیت پرداخت و در این مدیت بیش از ۱۴ مدرسه در کشور ساخت؛ اتفاقی که باعث شد تا از او به عنوان پدر مدرسه‌سازی ایران یاد شود.

حافظی همواره به کار مقدس مدرسه‌سازی توجه داشت و از 23 سال گذشته تا به امروز در مسیر مدرسه‌سازی گام‌های بزرگی برداشت و در کنار ساخت 14 مدرسه در کشور، در مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز کمک‌های خیران را برای مدرسه‌سازی در نقاط مختلف کشور جمع‌آوری و ساماندهی می‌کرد.

از جمله اقدامات حافظی می‌توان به ریاست جامعه خیرین مدرسه ساز و مشارکت در ساخت بیش از 50 درصد مدارس کشور، ساخت و نوسازی 14 مدرسه در کشور با هزینه شخصی، ساخت و نوسازی مدارس ایرانیان خارج از کشور خیرسازی و تشویق به مشارکت در امر خیر و مدرسه سازی، کمک به صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران و بنیاد حامیان دانشگاه تهران اشاره کرد.

آن گونه که خود او گفته بود:‌ مبنای اصلی این کارم، مرگ پسر جوانم "امیر حافظی" بود.

حافظی درباره آغاز فعالیت خود در امر مدرسه‌سازی گفته بود: «فوت پسرم باعث تنبهی در زندگی من شد، من در زمان حیات پسرم از او حمایت‌های مالی می‌کردم و تصورم این بود که او پول‌ها را در مسیر نادرستی هزینه می‌کند، اما بعد از فوتش دیدم در جوانی کار خیر انجام می‌داده و به نیازمندان کمک می‌کرده است. او بود که به من یاد داد عبادت به جز خدمت خلق نیست و من هیچگاه نمی‌توانم این خاطره را فراموش کنم. بعد از فوت پسرم منزلی را که در منطقه جردن برای زندگی این دو جوان خریده بودم، فروختم و اولین دبیرستان را در زادگاهم به نام پسرم ساختم.»

فردا 21 خرداد اولین سالگرد درگذشت محمدرضا حافظی است جا دارد از مردی که فوت او فضای رسانه‌ای کشور را تحت تاثیر قرار داد و عشق به مدرسه‌سازی را به معنای واقعی کلمه تعریف کرد، یاد کنیم.

محمدرضا حافظی پس از سال‌ها تلاش در عرصه مدرسه‌ساز و درست یک روز پس از برگزاری آئین نکوداشتی با عنوان «مهر خوبان» که از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید جواد حسینی سرپرست پیشین وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه هنر ایرانی دار فانی را وداع گفت.

در این مراسم بود که از کتاب حافظی رونمایی شد، آئینی که به دلیل کسالتش، بدون حضور او برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش امروز در پیامی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت محمدرضا حافظی، وجود خیرین و نیکوکاران در آموزش‌وپرورش را ذخیره‌ای پربار، ارزشمند و با برکات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت دانست.

مراسم رونمایی از سردیس و تمبر یادبود دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور قرار است بعدازظهر امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و دیگر مسئولان وزارت خانه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار