معاون امور مجلس رئیس جمهور:

سیاست دولت تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی است

تهران (پانا) - در جلسه شورای معاونین و مدیران کل پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرائی راه کارهایی برای ارتقاء تعامل دولت و مجلس،حضور برنامه محور اعضاء دولت و معاونین پارلمانی و مسئولین اجرایی بررسی شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سیاست دولت تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور در جلسه شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس سازمانها و وزارتخانه ها به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اشاره نمودند و از خداوند متعال خواستار توفیق حرکت در راستای آرمانهای حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری شد.

ایشان از اعضای این نشست به عنوان بدنه کارشناسی- تخصصی دولت در حوزه پارلمانی نام بردند و یادآور شدند نگاه کارشناسانه و دقیق دولت تدبیر و امید موجب گردید، روزهای همراه باتعامل و همکاری با مجلس دهم در راستای رفع مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم که باید به نقش جناب آقای دکتر لاریجانی، رئیس محترم و اعضای هیات رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی در ایجاد فضای تعامل و همکاری دولت و مجلس تاکید کرد.

ایشان با استناد به اصل ۶۵ و ۹۳ قانون اساسی تاکید نمودند به جهت جلوگیری شائبه از دخالت نمایندگان دستگاه های اجرائی در شکل گیری کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی، در نظر داریم حضور منظم و مستمر معاونین پارلمانی در مجلس شورای اسلامی را به زمان پس از تشکیل کمیسیونها موکول نمائیم.البته حضور موردی مسئولین محترم اجرایی کماکان انجام می گیرد.

انشااله پس از تصویب اعتبار نامه نمایندگان محترم و تعیین وضعیت کمیسیونهای تخصصی مجلس، با قوت و با رویکرد همراهی و تعامل بامجلس شورای اسلامی در مجلس حضور خواهیم یافت و با تعامل سازنده با نمایندگان محترم گامی اساسی در راستای مشکلات کشور برخواهیم داشت. همانگونه که ریاست محترم جمهور در اولین جلسه دولت بعد از تشکیل مجلس یازدهم تاکید داشتند.

وی اضافه کرد؛ رئیس جمهور محترم متواضعانه طلب همکاری از مجلس شورای اسلامی را داشته و فرمودند، دولت دست خود را به سوی مجلس یازدهم دراز می نماید، ما از مجلس اخوت را می خواهیم همانطور که از رهبر معظم انقلاب ابویت را می خواهیم و مطمئن هستیم که با همکاری یکدیگر در این سال سخت به مردم امید بیشتری می دهیم و یاس بیشتر برای دشمنان نظام و ملت و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد.

امیری ادامه داد:تجربه نشان داده است عدم همراهی و تعامل نتیجه آن ضرر و خسران ملت و کشور را به دنبال دارد و همکاری و همراهی و درک مشترک آثار خیر و برکات زیادی برای مردم خواهد داشت.

در این جلسه معاونین و مدیران کل پارلمانی، نقطه نظرات خود را در خصوص ارتقاء تعامل و همکاری های دولت و مجلس مطرح کردند.

در این نشست که به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید، دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم به اعضای معاونین و مدیران کل سازمان و وزارتخانه های کشور به اختصار به شش حوزه کاری در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و رشد و رونق اتفاقات هنری، فرهنگی، بین المللی ، رسانه ای ، دینی،پژوهشی و فضای مجازی در دولت تدبیر و امید را تبیین و تشریح نمودند.

ایشان افزود، روح با طراوت و تازه و امید عجین با فرهنگ و هنر است اگر توجه به این حوزه باشد سرزندگی، سلامت و امیدواری و در نهایت پیشرفت عزت برای ایران اسلامی رقم خواهد زد همت عزیزان فرهنگ، هنر و رسانه ای کارشناسان زبده این حوزه بسیاری از مسائل و معضلات که ناشی از کمبود اعتبار و مشکلات دیگر در این حوزه است، را هموار نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار