تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه زیر ذره‌بین معاونان رییس‌جمهوری

ارومیه (پانا) - محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از تونل و خط بتنی انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه زیر ذره‌بین معاونان رییس‌جمهوری

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، این بازدید با حضور مسوولان آذربایجان غربی برگزار و رییس سازمان برنامه و بودجه از تامین کامل اعتبار در راستای اتمام این طرح خبر داد و گفت: مشکل اعتباری در این خصوص وجود ندارد.

محمدباقر نوبخت با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید برای اجرای این طرح افزود: امیدواریم تا دی امسال، تونل و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شود.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی نیز در این خصوص گفت: طول تونل خط انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه ۳۶ کیلومتر بوده که تنها ۳۳ کیلومتر از آن احداث شده است.

فرهاد سرخوش با اشاره به اینکه تونل خط انتقال آب به دریاچه ارومیه، آب را از سد "کانی سیب" به خط انتقال بتنی هدایت می‌کند، افزود: اعتبار لازم برای اتمام این تونل اختصاص یافته و تا دی ماه سال جاری، سه کیلومتر باقی مانده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به اتمام خط بتنی انتقال آب به دریاچه ارومیه در آذرماه سال جاری، گفت: این خط انتقال نیز هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این خط انتقال ۱۱ کیلومتر طول دارد، اظهار کرد: خط انتقال بتنی، آب خارج شده از تونل انتقال آب از سد کانی سیب را از طریق رودخانه گدار به سمت دریاچه ارومیه هدایت می‌کند.

سرخوش بیان کرد: پکیج خط انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه سالانه بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب آب را به سمت دریاچه سرازیر می‌کند.

معاونان رییس جمهوری در سفر امروز پس از بازدید از سد کانی سیب و تونل خط انتقال آن به دریاچه ارومیه، به صورت هوایی از پرتال بتنی و خروجی این خط انتقال نیز بازدید می‌کنند.

دریاچه ارومیه به اهتمام دولت تدبیر و امید، مرحله تثبیت را پشت سر گذاشته و در مرحله احیا قرار دارد؛ این دریاچه هم‌اکنون بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار