فرآوری یکهزار و ۹۲۰ تن گیاه دارویی لرستان در سال جهش تولید

خرم‌آباد(پانا)-- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد باتوجه به نامگذاری سال با شعار جهش تولید امسال با قطع زنجیره خام‌فروشی، یکهزار و ۹۲۰ تن انواع گیاه دارویی استان فرآوری و بسته‌بندی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
فرآوری یکهزار و ۹۲۰ تن گیاه دارویی لرستان در سال جهش تولید

به گزارش ایرنا، احمد مرادی بیرانوند گفت: لرستان از لحاظ داشتن گیاهان دارویی غنی بوده و دارای ظرفیت بالایی در این زمینه است، آنچنان‌که تاکنون بیش از ۳۵۰ گونه گیاهان دارویی در این استان شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا تاکنون مجوز احداث ٣٠ کارخانه و کارگاه فرآوری، بسته بندی و عرضه گیاهان دارویی توسط سازمان جهاد کشاورزی لرستان صادر و پنج واحد با سرمایه بیش از پنج میلیارد تومان و ۵۰ فرصت شغلی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این واحدهای تولیدی در روستاها احداث شده و در سال جهش تولید یک‌هزار و ۹۲۰ تن انواع گیاهان دارویی را فرآوری، بسته‌بندی و با نشان های استاندارد و کد بهداشتی به سراسر کشور عرضه می کنند.

در مجموع سال گذشته ۷۹ فقره موافقت اصولی اولیه با سرمایه گذاری سه میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان و پیش بینی اشتغال ۸۶۳ نفر در استان صادر شده که با اجرای این تعداد طرح، ۱۴۹ هزار و ۳۱۳ تن انواع محصولات کشاورزی جذب و ۱۱۶ هزار و ۷۲۲ تن محصول فرآوری تولید می شود که این امر نقش بسزایی در کاهش ضایعات، بسته بندی، فرآوری، بازاریابی، اشتغالزایی و ارزش افزوده خواهد داشت.

همچنین ۳۵ فقره جواز تاسیس با اشتغال ۳۱۰ نفر، سرمایه گذاری چهار میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان و ظرفیت تولید ۲۵ هزار و ۸۸۱ تن به منظور حمایت از تولید در استان صادر شده است.

سالانه بیش از ۲.۵ تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید می شود که ازاین میزان ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن مازاد بر مصرف استان است، اما کمتر از ۶ درصد و معادل حدود ۵۰ هزار تن از آن صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار