صدور مجوز امضای اسناد موافقت‌نامه مرتبط با وام بانک جهانی برای مقابله با کرونا

تهران (پانا) - هیئت وزیران با صدور مجوز امضای اسناد موافقتنامه مرتبط با وام بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید -۱۹ موافقت کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز امضای اسناد موافقت‌نامه مرتبط با وام بانک جهانی برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور مجوز امضای اسناد موافقتنامه مرتبط با وام بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید -۱۹ موافقت کرد. بر این اساس به وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود تا نسبت به امضای اسناد مربوط به موافقتنامه وام پنجاه میلیون دلاری (معادل چهل و شش میلیون یورو) بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید -۱۹ و تأمین مالی اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز کشور از محل اعتبار مذکور اقدام کنند.

هم‌چنین، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به نمایندگی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مرجع ملی بانک جهانی در جمهوری اسلامی ایران موظف است مبلغ و سررسید دقیق اقساط اعتبار را در مواعد مقرر به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس کند.

افزون بر این، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مطابق مجوز شورای اقتصاد نسبت به پیش‌بینی منابع و تخصیص بودجه لازم در سررسید و مواعد مقرر برای تسویه به موقع اقساط وام در بودجه سنواتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کند.

هم‌چنین، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به انجام هماهنگی‌های لازم برای تسویه اقساط در مواعد مقرر می‌باشند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موظف است ضمن تعامل با سازمان بهداشت جهانی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، نماینده‌ای را برای رسیدگی به امور استفاده از این اعتبار منصوب و متعاقباً نسبت به استفاده از اعتبار مصوب اقدام کند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به ارائه گزارشات پیشرفت سه ماهه استفاده از اعتبار یادشده، اعم از گزارشات مالی و صورتحساب‌های مربوط، تدارکات و توزیع کالاهای تأمین مالی شده و سایر گزارشات درخواستی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار