طرح ملی "هرخانه یک پایگاه سلامت" در نیشابور آغاز شد

نیشابور (پانا)- مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت نیشابور از آغاز طرح ملی "هرخانه یک پایگاه سلامت" در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی "هرخانه یک پایگاه سلامت" در نیشابور آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت ضمن اعلام این خبرگفت: دراین برنامه، خانواده به عنوان سطح پایه در نظام شبکه محسوب شده و در هر خانواده یک نفر به عنوان "سفیر سلامت خانواده" آموزش دیده و برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه توانمند می شود و با تربیت سفیر سلامت و آموزش خانوارها، گام مهمی برای ارتقای سلامت جامعه و بهبود سبک زندگی و پیشگیری از بیماریها برداشته خواهد شد.

میرحسن ذبیحی هدف اصلی از اجرای این برنامه را جامعه محور کردن نظام سلامت دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح محتواهای آموزشی در حوزه بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها (به ویژه بیماری‌های غیرواگیر)، کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح و درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت و ... ارایه می شود تا با مطالعه و انتقال این آموزش ها به سایرین، آموزش بهداشت در درون خانواده ها، نهادینه شود.

ذبیحی در پایان از کلیه همشهریان علاقه مند به مشارکت در این طرح خواست با مراجعه به خانه های بهداشت (در روستا) و پایگاه ها و مرکز خدمات جامع سلامت (در شهر) و مشورت با بهورزان و مراقبان سلامت، به عنوان سفیر سلامت، نقش مهمی در ارتقای سلامت خود و خانواده محترم بر عهده بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار