رییس سازمان برنامه و بودجه از سد "کانی‌سیب" پیرانشهر بازدید کرد

ارومیه (پانا) - محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز (دوشنبه) از سد "کانی‌سیب" پیرانشهر که یکی از منابع آبی تامین‌کننده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه است، بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان برنامه و بودجه از سد "کانی‌سیب" پیرانشهر بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، در این بازدید محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی و مسوولان استانی نهادهای مرتبط با احیای دریاچه ارومیه حضور داشتند و توضیحات مربوط به این طرح ارائه و دستورهای لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز اجرای کامل آن صادر شد.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در خصوص این سد گفت: سد "کانی سیب" شهرستان پیرانشهر در فاصله 129 کیلومتری جنوب ارومیه یک سد تنظیمی است که بخشی از آب ذخیره شده در آن برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می‌شود.

فرهاد سرخوش افزود: مراحل احداث این سد که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، هم اکنون بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات لازم برای اتمام آن اختصاص یافته که در شهریور امسال آبگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت این سد ۹۰ میلیون مترمکعب است که جزئی از پکیج انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این سد به ارتفاع ۶۸ متر و طول تاج ۷۹۵ متر بر روی روخانه گلاس در حال احداث بوده و مهار آب‌های مرزی، انتقال آب مازاد رودخانه حوضه گلاس و تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی دریاچه ارومیه از اهداف اصلی این سد و خط انتقال آب است که توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.

معاونان رییس جمهوری در سفر امروز به آذربایجان‌غربی، پس از بازدید از سد "کانی سیب"، از پرتال ورودی، میانی و خروجی خط انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز به صورت هوایی بازدید خواهند کرد.

دریاچه ارومیه به اهتمام دولت تدبیر و امید، مرحله تثبیت را پشت سر گذاشته و در مرحله احیا قرار دارد؛ این دریاچه هم‌اکنون بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار