اتصال تکاب به شاهراه اصلی مخابراتی کشور

ارومیه (پانا) - رییس اداره مخابرات تکاب خبر داد عملیات ایجاد مسیر دوم فیبرنوری با هدف برقراری ارتباطات پایدار و رفع دائمی قطعی‌های مخابراتی این شهرستان از محور سه‌راهی "ایران‌خواه" اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اتصال تکاب به شاهراه اصلی مخابراتی کشور

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات آذربایجان غربی، رضا صالحی عنوان کرد: عملیات اجرایی لینک دوم مخابراتی این شهرستان به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ مخابراتی آذربایجان‌غربی با اتصال به مسیر فیبر نوری استان کردستان از طریق محور ایران‌خواه به طول ۶۰ کیلومتر به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: برای احداث و اجرای این مسیر فیبر نوری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات پروژه‌های ملی فیبرنوری شرکت مخابرات ایران اختصاص یافته است.

رئیس اداره مخابرات تکاب با بیان اینکه احداث مسیر دوم فیبرنوری تکاب تا پایان تابستان امسال تکمیل و افتتاح می‌شود اظهار کرد: با بهره‌برداری از این مسیر، خرابی‌ها و قطعی‌های کلی و مکرر مخابراتی این شهرستان به‌طور دائمی رفع می‌شود و تکاب به شاهراه اصلی ارتباطی کشور متصل خواهد شد.

صالحی با اشاره به اینکه این پروژه مخابراتی، بزرگترین طرح فیبرکشی آذربایجان‌غربی در سال‌ جاری است ادامه داد: اجرای پروژه مخابراتی اجرای مسیر دوم فیبرنوری تکاب حاصل پیگیری‌های مستمر فرماندار و تلاش شرکت مخابرات استان و پیگیری استاندار از طریق معاون اول رئیس جمهوری است که با بهره‌برداری از آن، مطالبه اهالی این شهرستان در زمینه حل دائمی مشکل قطعی‌های ارتباط تلفن‌های همراه، ثابت و خطوط اینترنت ناشی از ایجاد خرابی در مسیر فیبرنوری محور شاهین‌دژ تحقق می‌یابد.

وی اظهار کرد: به‌دنبال درخواست فرماندار تکاب مبنی بر تخصیص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی لینک دوم مخابراتی در این شهرستان، استاندار آذربایجان غربی در دستور رسیدگی‌های ویژه خود مکاتباتی را با معاون اول رییس‌جمهوری، در جریان سفر وی به این استان در آذرماه سال گذشته جهت تخصیص منابع و اعتبارات برای اجرای این طرح انجام داده بود.

در حال حاضر فیبرنوری تکاب در محور شاهین‌دژ قرار دارد که سالانه به طور متوسط سه مرتبه به دلیل حفاری، رانش زمین و حوادث مختلف این مسیر دچار اختلال شده و ارتباط مخابراتی این شهرستان هر بار به مدت بیش از ۶ ساعت قطع می‌شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و بیش از ۲۰ هزار مشترک تلفن ثابت شهری وروستایی و پنج‌هزار و ۴۵۰ مشترک اینترنت پُرسرعت (adsl) دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار