معاونان رییس جمهوری برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه وارد آذربایجان‌غربی شدند

ارومیه (پانا) - محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و عیسی کلانتری معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز دوشنبه برای بازدید از طرح‌های احیایی و دریاچه ارومیه وارد آذربایجان‌غربی شدند.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معاونان رییس جمهوری برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه وارد آذربایجان‌غربی شدند

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، این سفر با هدف بررسی اعتباری طرح‌ها و میزان پیشرفت فیزیکی آنها از جمله طرح مهم انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به سمت دریاچه ارومیه صورت گرفته و مسوولان بلندپایه استانی نیز حضور دارند.

بازدید از سد "کانی سیب"، تونل و خط انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه و بازدید از نگین آبی آذربایجان از جمله برنامه‌های کمتر از یک روزه معاونان رییس جمهوری در این سفر خواهد بود.

طبق اخبار رسیده، خط انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه قرار است، دی ماه آینده توسط رییس جمهوری افتتاح شود.

با آغاز انتقال آب از جنوب استان به نگین آبی آذربایجان، سالانه ۶۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده و تراز آن در هر سال بیش از یک متر افزایش می‌یابد.

هم اینک دریاچه ارومیه بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد که نزدیک به ۱۰ برابر کمترین میزان آن در اوایل روی کارآمدن دولت تدبیر و امید است.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال از سال ۱۳۹۴ به تراز اکولوژیک خود برسد. این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار