شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

کارکنانی که به استناد مصوبه شورای انقلاب در مشاغل اداری ادارات آموزش‌وپرورش اشتغال دارند، در صورت انتقال و اشتغال تمام‌وقت در واحدهای آموزشی می‌توانند از مزایای این بخشنامه بهره‌مند شوند

تهران (پانا) - با امضای وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، با امضای وزیر آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

در این شیوه‌نامه؛ معلمان ارتقاء به رتبه‌های4،3،2،1 و 5 با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل و کسب شرایط معلمی را احراز می‌کنند و می‌توانند از تاریخ 1/1/99 از فوق‌العاده ویژه موضوع‌بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات به شرح جدول زیر بهره‌مند شوند:

کارکنانی که به استناد مصوبه شورای انقلاب در مشاغل اداری ادارات آموزش‌وپرورش اشتغال دارند، در صورت انتقال و اشتغال تمام‌وقت در واحدهای آموزشی می‌توانند از مزایای این بخشنامه بهره‌مند شوند. فوق‌العاده مذکور به دبیران و هنرآموزانی که با 30 ساعت تدریس موظف هفتگی به خدمت اشتغال دارند نیز علاوه بر 17،5 درصد، تعلق خواهد گرفت.

در این شیوه‌نامه آمده است:

برای ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ کرده یا می‌کنند، به ازای هرسال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجراشدن این تصویب‌نامه 1/1/99 کسب می‌کنند، مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کم‌تر از90 درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل 100(مقطع ابتدایی) و50 امتیاز (مقطع متوسطه) ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می‌شوند.

*رتبه‌بندی: فرآیند تعیین رتبه‌های پنج­گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان.

سنجش صلاحیت معلمان بر اساس شاخص‌های زیر انجام می‌شود:

-شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام براساس مقررات استخدامی مورد عمل.

-شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن.

-شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) بر اساس آزمون‌های الکترونیکی.

مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط زیر برابر تبصره (1) ماده 65 ماده 66 و بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع مواد 6 و 7 این تصویب‌نامه و تبصره آن برخوردار شوند.

1-رتبه (1)

الف:داشتن حداقل 2 سال تجربه

ب: گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی.

پ: کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۷۵ درصد در طول 2 سال منتهی به نتایج ارزیابی. امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۰ باشد.

ت- کسب حداقل ۶۰ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۰ درصد باشد."

2- رتبه (2)

الف- داشتن حداقل ۶ سال تجربه

ب- حداقل ۴ سال توقف در رتبه (1)

پ- گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره‌های آموزشی مربوط به رتبه(1)

ت-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۰ درصد در طول 3 سال متوالی منتهی به رتبه‌ بعدی "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۵ درصد باشد."

ث-کسب حداقل ۶۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۵ درصد باشد."

رتبه(3)

الف-داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه و حداقل 3 سال توقف در رتبه (2)

ب-گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل 85 درصد در طول دوره بین دو رتبه، امتیاز هرسال نباید کمتر از 80 باشد.

ت-کسب حداقل هفتاد درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی، امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از 65 درصد باشد.

4-رتبه (4)

الف-داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه و حداقل 3 سال توقف در رتبه (3)

ب-گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۵ باشد."

ت-کسب حداقل ۷۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۷۰ درصد باشد."

5-رتبه (5)

الف-داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (4)

ب-گذراندن ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ-کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد."

ت-کسب حداقل 85 درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از 80 درصد باشد."

متن کامل شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار