خرید بیش از 40 تن دانه روغنی کلزا در مرکز خرید تضمینی دستجرده شهرستان طارم

زنجان (پانا) - بیش از 40 تن دانه روغنی کلزا به ارزش بیش از 150 میلیون تومان در مرکز خرید تضمینی دستجرده شهرستان طارم خریداری شده است و پیش بینی می شود مقدار 1200 تن دیگر از محصول ذکر شده در سطح استان خریداری شود. محصول کلزا یکی از مهمترین محصولات دانه روغنی کاشته شده در سطح استان است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خرید بیش از 40 تن دانه روغنی کلزا در مرکز خرید تضمینی دستجرده شهرستان طارم

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، گل کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است. رقم اصلاح شده کلزا، که امروزه کانولا خوانده می‌شود، از مقدار کمتری اروسیک اسید و گلوکوزینولات برخوردار است و به علت محتوای کمتر مواد ضد تغذیه‌ای، برای مصرف انسان و تک معده‌ای‌ها نسبت به رقم غیر اصلاح شده یا همان کلزا، مناسب‌تر است.

لازم به ذکر است، روغن کلزا به علت اینکه دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول است از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است. بین ارقام روغن کلزا، در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می‌شود. برخی از انواع کلزا که در گروه کانولا قرار دارند، دارای کمتر از ۳۰ میکرومول گلوکوزینولات در هر گرم کنجاله بوده و روغن دانه آن‌ها دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع و حدود ۲ درصد یا کمتر اسید اروسیک است و روغن آن‌ها به صورت خوراکی مصرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار