روند معاملات بورس تا پاییز صعودی است

تهران(پانا)- کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد بازار از این به بعد مانند دو ماه گذشته پرشتاب نیست، می‌گوید روند صعودی بازار حداقل تا پاییز ادامه‌دار است و از پاییز به بعد هم با توجه به نگاه اقتصادی موجود در کشور باید روند معاملات بازار را مورد ارزیابی قرار داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
روند معاملات بورس تا پاییز صعودی است

به گزارش ایرنا،‌ علی صادقین افزود: علت روند صعودی شاخص بورس در بازار چند روز گذشته علاوه بر ادامه ورود نقدینگی از سوی سرمایه گذاران حقیقی به بازار، با برخی از شفاف سازی ها زمینه کاهش ترس سرمایه گذاران از عرضه سهام عدالت در بازار فراهم شد.

وی با بیان اینکه فعالان بازار نسبت به آزادسازی سهام عدالت ترس ناشی از افزایش عرضه را داشتند که در چندروز اخیر شاهد کمرنگ شدن این موضوع و از بین رفتن آن بودیم، گفت: تثبیت شاخص بورس بر کانال یک میلیون واحد تا حدودی نگرانی های ناشی از اصلاح شدید بازار را از بین برد و اکنون بازار به دنبال اهداف بالاتری از رقم کنونی شاخص بورس است.

صادقین به دیگر عوامل تاثیرگذار در رشد اخیر شاخص بورس اشاره و بیان کرد: رشد بیش از پنج درصد ارز نیمایی در ۱۰ روز گذشته از جمله عواملی بود که باعث افزایش دوباره شاخص بورس شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اکنون ارز سامانه نیمایی به قیمتی بیش از ۱۶ هزار تومان رسیده است که این کاهش اختلاف در نرخ ارز نیمایی با سامانه سنا و بازار غیررسمی نویدبخش گزارش معقول شرکت‌ها در سه ماه نخست سال است که با توجه به چنین مسایلی در وضعیت کنونی اقبال خوبی نسبت به بازار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون همه سطوح حاکمیتی و سیاست‌گذاران موجود در کشور به دنبال حمایت از سرمایه‌گذاری در بورس هستند، گفت: از معدود نقاط مشترک تصمیم‌گیری‌ها در مجلس جدید، قوه قضاییه و دولت تامین مالی و نیز رفع کسری بودجه به صورت مولد از مسیر بازار سرمایه است که این موضوع در کنار افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش قیمت دلار و بهبود ورود نقدینگی باعث رشد بازار شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: رشد بازار تا زمان افزایش انتظار برای قیمت ارز، رشد تورم، بهبود قیمت‌های جهانی و ورود نقدینگی از سمت حقیقی‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ممکن است بازار در مقطعی از زمان و در میان رشدهایی که تجربه می‌کند شاهد ایجاد برخی اصلاحات در بازار باشد که این اصلاح، ارتباطی به ریزش شاخص بورس ندارد، گفت: بازار سرمایه امسال جایگزینی ندارد که بتواند این حجم از نقدینگی بخش حقیقی را به سمت خود جلب کند، به همین دلیل به نظر می‌رسد رشد شاخص بورس تا آبان امسال ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه پیش‌بینی دقیق روند بازار از الان برای پاییز کمی دشوار به نظر می‌رسد، اظهار کرد: روند بازار برای چند ماه آینده وابسته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که این موضوع میتواند بر قیمت ارز، بازار جهانی و بازار داخلی ایران تاثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در اواخر معاملات روز گذشته فشار عرضه و ریزش سهم‌هایی که در ابتدای معاملات با صف خرید مواجه بودند شدت گرفت؛ بنابراین به نظر می‌رسد معاملات بورس در بازار امروز تا حدودی با افت همراه باشد به همین دلیل نمی‌توان به بازار امروز مانند روز گذشته نگاه کرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: در بازار امروز ممکن است شاخص کل مثبت باشد اما برخی از سهم‌ها در بازار امروز و روز سه شنبه وارد فاز اصلاحی می‌شوند یا هیچگونه صف خریدی را نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار