آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی سال تحصیلی 400-99 از مردادماه

تبریز(پانا) - رئیس اداره استثنایی آذربایجان شرقی از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به مدرسه در مردادماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی سال تحصیلی 400-99 از مردادماه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مریم خوشبخت با اشاره به شیوع کرونا گفت: نوبت دهی طرح سنجش سلامت از نیمه دوم تیرماه آغاز، و اجرای آن از مرداد ماه خواهد بود و امسال تعداد مراجعان به پایگاه ها از ۴۰ نوآموز به ۲۰ نوآموز تقلیل می یابد.

وی تاکید کرد: در راستای پیشگیری هر چه بیشتر از شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، امسال اولویت سنجش با نوآموزان بدو ورود به مدرسه در قالب پایگاههای نوع ب در کل استان بوده و در صورت مساعد بودن شرایط بیماری، سنجش نوآموزان پیش دبستان از مهر ماه آغاز می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان اذعان کرد: مرحله مقدماتی در پایگاههای اولیه سنجش، شامل ارزیابی های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد وزن، دهان و دندان، بیماری های جلدی (پوست و مو)، بیماری های نیازمند مراقبت ویژه، سابقه بیماری در خانواده است.

وی ادامه داد: همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش صورت گرفته است. معاینات پزشکی نیز مطابق با شرایط ویژه بیماری کرونا انجام می پذیرد و برای نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی مشکوک به مشکل بوده و نیاز به ارجاع به مرحله تخصصی دارند ادامه سایر مراحل بر اساس دستورالعملهای آزماینده های بینایی شنوایی و جسمی حرکتی خواهد بود.

خوشبخت ادامه داد: نوآموزانی که در مرحله مقدماتی مشکوک به مشکل تشخیص داده شده و به پایگاههای تخصصی ارجاع می شوند پس از انجام آزمونهای تخصصی مورد نیاز مجدداً به پایگاههای اولیه ارجاع داده می شوند و مسئول پایگاه پس از انتقال اطلاعات برگه های ارزیابی تخصصی به سامانه سنجش، نوآموز را جهت بررسی و تکمیل کارت واکسیناسیون و همچنین انجام معاینات به مراکز خدمات جامع سلامت ( مراکز سلامت و خانه های بهداشت ) ارجاع می دهند.

وی گفت: پس از انجام مراحل فوق نوآموز به همراه برگه تکمیل شده ارزیابی تخصصی (بینایی، شنوایی،جسمی حرکتی، الگوریتم رفتارهای فعلی طیف اوتیسم) به واحد آموزشی ذیربط معرفی خواهد شد و برگه های ثبت نتایج تخصصی جهت پیگیری های آتی در پرونده نوآموز نگهداری می شود.

رئیس اداره استثنایی استان تصریح کرد : ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی و طیف اوتیسم صرفاً در پایگاههای تخصصی سنجش وابسته به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان که در سامانه سنجش تعریف شده اند به صورت رایگان انجام می پذیرد.

مریم خوشبخت همچنین در مورد طرح جهش تحصیلی افزود: آغاز طرح جهش نیز از اول تیرماه به مدت یک ماه است که برای متقاضیان جهش از بیستم خرداد ماه از طریق سامانه سنجش و پرداخت مبلغ 1200000ریال نوبت دهی انجام خواهد شد.

گفتنی است 10 پایگاه در شهر تبریز و 30 پایگاه در مناطق استان فعالیت طرح سنجش را از تابستان آغاز خواهند کرد و اولیاء نوآموزان طی فرآیند ثبت نام فرزند خود در دبستان، با در دست داشتن معرفی نامه از طرف مدرسه و مدارک مورد نیاز شامل اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس 4*3 و مبلغ 400000 ریال (بر اساس قانون بودجه 99) که صرفاً از طریق دستگاه پز (pos) / درگاه الکترونیکی قابل دریافت است به این پایگاهها مراجعه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار