گرما و خشکی هوا، عامل اصلی ایجاد حریق در علفزارها و مراتع

تهران (پانا) - جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دلیل موجهی بر تعمدی بودن حریق های اخیر در مراتع و علفزارها به دست نیامده است، گفت: گرما و خشکی هوا عامل اصلی ایجاد حریق در علفزارها و مراتع است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
گرما و خشکی هوا، عامل اصلی ایجاد حریق در علفزارها و مراتع

به گزارش سایت پلیس، سردار حمید هداوند با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دلیل موجهی بر تعمدی بودن حریق های اخیر در مراتع و علفزارها به دست نیامده است، بیان داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است در پایتخت در برخی نقاط که مملو از گیاهان، خار و خاشاک های خشک بوده به دلیل گرما، خشکی هوا و همچنین در مواردی به دلیل عامل انسانی از جمله حضور معتادان بلامکان و متجاهر به صورت محدود شاهد آتش سوزی هایی بوده ایم که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی این موارد به سرعت و بدون هیچ گونه تلفات جانی اطفاء شده است.

وی افزود: ماموران پلیس پایتخت به صورت محسوس و نامحسوس در حال انجام ماموریت های محوله و رصد این گونه حوادث و اتفاقات هستند و با دقت حوادث و اتفاقات را رصد و پیگیری می کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با توجه به خشکی و گرمای شدید هوا در بسیاری از نقاط کشور شاهد این گونه حوادث و اتفاقات در مراتع و منابع طبیعی بوده و هستیم، گفت: منابع طبیعی جزو منابع ملی هستند که مراقبت از آنها وظیفه همه و تخریب آنها جرم و عواقب و تبعات خاص خود را به دنبال دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این گونه مواقع ممکن است برخی به هر دلیلی به دنبال سوء استفاده و ماجراجویی باشند، عنوان داشت: همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکی موارد را با سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار