نمایشگاه عکس «حوالی خیابان انقلاب» در فرهنگسرای امام (ره)

تهران (پانا) - در ادامه برنامه‌های فرهنگسرای امام ویژه سی و یکمین سالگرد ارتحال امام راحل، نمایشگاه عکس «حوالی خیابان انقلاب» مصادف با واقعه شهدای هفتم تیر به صورت مجازی و فیزیکی در این فرهنگسرا برپا می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۸۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه عکس «حوالی خیابان انقلاب» در فرهنگسرای امام (ره)

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای امام (ره) این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌های وقایع سال 57 از جمله اجتماع مردم در پایان مسیر برای شنیدن بیانیه ی راهپیمایی،شروع درگیری از سوی نیروهای نظامی و آماده شدن مردم برای مقابله با آنان، گفتگوی امام‌ خمینی(ره) با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان خارج از کشور که خود را به نوفل‌لوشاتو رسانده بودند، دانشجویان به آرامی از مقابل دانشگاه به سمت نیروهای ارتش آمده و آن‌ها را در آغوش می‌گرفتند.

درگیری میان نیروهای نظامی و دانشجویان، تلاش دانشجویان برای واژگون کردن مجسمه‌ی محمدرضا پهلوی، حضور گروه‌های مختلف سیاسی با شعارها و پلاکاردهای مربوط به خود در میان عزاداران، روزهای پایانی حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو، حضور خبرنگاران در کنار آیت‌الله خمینی (ره)، دیدار مردم با امام‌خمینی(ره) در مدرسه علوی،امام‌خمینی(ره) در حال خروج از منزل برای شرکت در رأی‌گیری قانون اساسی و.... است.

نمایشگاه عکس «حوالی خیابان انقلاب» در کتاب با عنوان «روزهای انقلاب» نیز توسط «انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس» به چاپ رسیده است و این نمایشگاه نیز با همکاری و مشارکت این انجمن برپا شده است.

میشل ستبون فعالیت حرفه‌ای خود را با حرفه معماری آغاز نمود و در سال 1978 به عکاسی روی آورد تا در کسوت عکاس خبری و جنگ، حوادث کشورهای ایران، السالوادور، افغانستان، پاکستان و دیگر نقاط را برای آژانس سیپا و سپس بلکاستار پوشش دهد. در پایان دهه هشتاد میلادی، وی کار خود را با پروژه‌های عکاسیِ بین‌المللی در مغولستان، هنگ کنگ و آلبانی برای آژانس‌های رافو و سیگما آغاز کرد. در سال 1990 تصمیم گرفت بار دیگر به عنوان عکاس آزاد روی پروژه‌های بلندمدت تمرکز کند و فعالیت او در این زمینه همچنان ادامه دارد. تاکنون مجموعه عکس‌های او در نشریاتی نظیر نیویورک تایمز، ژئو، لایف، پاریماچ و غیره منتشر شده و یازده جلد کتاب از او به چاپ رسیده است. ستبون در کنار عکاسی خبری به عکاسی هنری و چاپ کتاب نیز مشغول بوده و عکس‌هایش در سراسر جهان به نمایش درآمده‌اند.

نشانی آدرس اینستاگرام فرهنگ‌سرای امام(ره) imam.farhangsara است و علاقه‌مندان برای بازدید از محل نمایشگاه می‌توانند به نشانی نیاوران، سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار