معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آغاز حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کلاس‌های درس

شیراز(پانا)-معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بازگشایی دوباره بخش‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آغاز حضور دانشجویان در کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها و اماکن آموزشی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کلاس‌های درس

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کوروش عزیزی با اعلام این خبر گفت: بازگشایی دوباره برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های کشور ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کروناویروس است که از هفدهم خرداد به صورت ایمن و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است.

عزیزی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها از هفدهم خرداد، تلاش شد تا این بازگشایی و حضور دوباره دانشجویان با کمترین میزان ارتباط فیزیکی و بیشترین ایمنی و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت همراه باشد.

او ادامه داد: با همگرایی ایجاد شده میان معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی و معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بر اساس تصمیم گیری‌ها، دانشجویان به دو گروه تقسیم شده و گروه اول از هفدهم خرداد تا چهاردهم تیر و گروه دوم نیز از چهاردهم تیر تا نیمه شهریور سال جاری به صورت مجزا و تفکیک شده در برنامه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور پیدا می‌کنند.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه هر کدام از این گروه‌ها شامل چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو هستند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اتاقهای خوابگاه‌ها با کمترین میزان تراکم، پذیرای دانشجویان این گروه‌‌ها بوده و در بدو ورود به هر دانشجو ژل ضدعفونی نیز تحویل داده می شود.

عزیزی با اشاره به اهمیت رعایت موازین بهداشتی به ویژه در شراط بحران کروناویروس، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده هر روز تمامی سطوح فیزیکی خوابگاه در دو نوبت صبح و عصر ضدعفونی شده و در سرویسهای رفت و آمد دانشجویان نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به حضور دانشجویان از اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق قرمز از نظر کروناویروس، فرم خوداظهاری نیز تنظیم و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است تا در صورت داشتن علائم و یا تماس با موارد مشکوک، به مسوولان اطلاع داده شود و تست کیت اختصاصی کرونا برای موارد مشکوک در نظر گرفته شود.

این عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه دانشجویان، گرانبهاترین امانت خانواده‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند، گفت: در روزهای گذشته از ۲۲۰ نفر از نیروهایی که به نحوی با دانشجویان در تماس و ارتباط بودند، کیت تشخیص کرونا گرفته شد تا در صورت وجود موارد مشکوک و یا بیمار، این افراد از تماس و ارتباط با دانشجویان دور باشند.

عزیزی ادامه داد: همچنین از بیش از ۲۵۰ دانشجو نیز تست تشخیصی کرونا گرفته شد که هیچ کدام از موارد مثبت نبوده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر، اتوبوس‌ها و سرویس‌های حمل و نقل دانشجویان، با نصف ظرفیت به کار خود ادامه داده و در هر سرویس اتوبوس که تا بیش از ۴۰ نفر ظرفیت دارد، حداکثر ۲۰ دانشجو با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی سوار می‌شوند گفت: این روند در کلاسهای آموزشی و برنامه‌های عملی دانشجویان نیز رعایت شده و دانشجویان و اساتید در کلاسهای درس نظری و عملی، فاصله گذاری‌ها را رعایت کرده و از انتقال بیماری کووید۱۹ جلوگیری می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت تغذیه دانشجویان، گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تغذیه و شرایط بهداشتی مراکز تهیه، طبخ و توزیع غذای دانشجویان را همواره یکی از موارد بسیار مهم سلامت دانشجویان می‌داند و همیشه بر رعایت بهداشت و سلامت این مراکز تاکید دارد و در این شرایط که کروناویروس در سطح کشور مشاهد می‌شود، این مراکز اهمیت بیشتری یافته‌اند.

عزیزی خبر داد: بر همین اساس، تصمیم گرفته شد تا غذاهای بخش دانشجویی از روز هفدهم خرداد به صورت بهداشتی تهیه و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی به طور گرم، بسته بندی شده و در قالب بیرون‌بر در میان دانشجویان توزیع شود.

او افزود: در حال حاضر ماسک، شیلد محافظ صورت، گان محافظتی و دستکش برای استفاده در هفته اول بازگشایی آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است و به زودی سایر اقلام مورد نیاز برای هفته‌های بعد، تهیه و توزیع می شود.

او اضافه کرد: تامین سلامت و ایمنی دانشجویان در کنار اقدامات انجام شده در دنبال رعایت موازین بهداشتی و نیز مراعات فاصلهگذاری‌های فیزیکی بوده و تمامی تمهیدات انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها با رعایت موازین بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، اثرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار