اجرای پایلوت طرح «کاپ» در ۳ منطقه پایتخت

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، از آغاز اجرای پایلوت طرح کاپ در مناطق ۲۲، ۲۱ و ۶ از ۲۴ خرداد ۹۹ خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پایلوت طرح «کاپ» در ۳ منطقه پایتخت

به گزارش سازمان مدیریت پسماند، صدرالدین علیپور با اشاره به آغاز زمان اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در مناطق ۲۲، ۲۱ و ۶ گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، طرح کاپ به صورت پایلوت در برخی از شهرک های مسکونی و ساختمان های اداری اجرا می شد. در قالب این طرح مخازن جداگانه ای در ساختمان ها تعبیه می شد و شهروندان به صورت مجزا پسماندهای خود مانند شیشه، ظروف پت، پلاستیک و...، را در مخازن قرار می دادند. در نهایت نیروهای پسماند هفته ای یک یا دوبار در ازای پرداخت هزینه، پسماندهای خشک را جمع آوری می کردند.

وی با بیان اینکه اجرای محدود این طرح آن هم در مدت زمان کوتاه منجر به کاهش دفن پسماند از حدود ۷ هزار و ۲۰۰ تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن شد، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، عملیات تفکیک زباله به طور کامل در شهر متوقف شد. با این وجود با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بر این شد، تا اجرای طرح کاپ در برخی از مناطق از سر گرفته شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با اجرای طرح کاپ در مناطق ۲۲، ۲۱ و ۶ به تدریج شاهد حذف مخازن فعلی زباله و جایگزینی مخازن سه گانه در بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه در اکثر ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح کاپ تحول عظیمی در زیست شهری شهروندان ایجاد می کند، توضیح داد: یکی از دلایل مهم حضور زباله گردها و به طور کلی زباله گردی در شهر این است که مردم پسماندهای خشک با ارزشی را که برای مافیای زباله گردی منبع درآمد سرشار است، به راحتی در سطل های زباله می اندازند. طبیعی است در این شرایط عده ای سودجو به فکر کسب منافع حداکثری باشند. اما اگر این دور باطل تعطیل شود، نه تنها پدیده زباله گردی کم رنگ می شود، بلکه حجم تولید پسماند نیز کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار