مهاجرانی: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در جذب دانش‌آموزان موفق به ما کمک کنند

استارتاپ‌ها و فضای مجازی می‌تواند به کمک عدالت آموزشی بیاید

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان یکی از زمینه‌های همکاری با استارت‌‌آپ را جذب دانش‌آموزان موفق عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در جذب دانش‌آموزان موفق به ما کمک کنند

فاطمه مهاجرانی در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران استارتاپ‌های آموزشی که در اردوگاه باهنر برگزار شد، درباره زمینه‌های همکاری با استارت‌‌آپ‌ها در بخش طرح شهاب گفت: «اکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز شامل طرح شهاب هستند که امسال در پایه نهم مستقر است و پوشش ۱۰۰ درصدی در پایه چهارم برای این طرح محقق شده است.»

وی با بیان اینکه قرار بود افرادی که در این طرح استعدادهایشان شناسایی می‌شود در معرض آموزش‌های مکمل قرار بگیرند، گفت: «اما اکنون فقط آمار شناسایی استعدادها در طرح شهاب بالا می‌رود. بستر فضای مجازی می‌تواند به ما کمک کند تا در این طرح پیشرفت داشته باشیم.»

مهاجرانی در ادامه به کمک استارتاپ‌ها به جشنواره جوان خوارزمی و المپیادهای علمی کشور اشاره کرد و گفت: «در جشنواره خوارزمی دانش‌آموزی سه یا چهار سال روی یک طرح کار می‌کند و در نهایت یک مشوق کنکور می‌گیرد. کمک به تجاری سازی و به سرانجام رسیدن طرح‌ها مهم است. در المپیادها نیز در چند سال اخیر افراد برتر المپیادها در تهران و چند شهر دیگر متمرکز شده‌اند. استارتاپ‌ها و فضای مجازی می‌تواند به کمک عدالت آموزشی بیاید.»

به گفته رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان ایران با بیش از ۴۵ مدال طلا در رشته ریاضی در ۳۰ سال اخیر جزو کشورهای سرآمد علوم پایه در المپیادهاست. اگر اکوسیستم را کامل کنیم می‌توانیم در راستای جذب و نگه داشت بچه‌ها موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار