۳۰ درصد مدارس اردبیل نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است

اردبیل (پانا) - مدیر کل نوسازی مدارس اردبیل اعلام کرد ۳۰ درصد مدارس فعال استان اردبیل نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۰ درصد مدارس اردبیل نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اردبیل، دولت لطفی، مدیر کل نوسازی مدارس اردبیل در دیدار با مدیر شعب بانک تجارت استان گفت:۳۰ درصد از دو هزار مدرسه با ده هزار کلاس فعال در سطح استان، آسیب پذیر بوده و نیازمند مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی هستند و همواره نیازمند حمایت خیرین عزیز هستیم.

او عمل نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات مدارس با استاندارد‌های روز را لازمه بهبود و پیشرفت آموزش در مدارس که نهایتاً سبب رشد و نمو کشور دانست و از تلاش‌های مستمر این اداره کل در این زمینه خبر داد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان از سیاست‌های نوسازی مدارس اردبیل در جذب و نگهداری خیرین مدرسه ساز به همکاری همه جانبه و توجه به خواسته‌های خیرین اشاره کرد و نامگذاری مدرسه به خواسته خیر و یا مشارکت در ساخت دو مدرسه به نام خیرین عزیز بجای یک مدرسه را از سری اقدامات نوسازی مدارس اردبیل در این زمینه خواند.

لطفی گفت: ما هر اندازه کمک‌های خیری و مردمی را جذب کنیم به همان اندازه دولت از محل اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیری اعتبار در نظر می‌گیرد، بنابراین هر قدر کمک بیشتری از سوی خیرین مدرسه ساز استان جذب کنیم، اعتبار بیشتری از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور برای استان جذب خواهیم کرد و این اعتبار دولتی هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این مورد تفاهم نامه‌ای است بین سازمان نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

او به آمادگی این اداره کل جهت همکاری در برخی زمینه‌های قابل اجرا با بانک تجارت جهت تعامل و همکاری هرچه بیشتر اشاره کرد و گفت: هرچه مشارکت و همکاری بین نهاد‌ها و ادارات استان بیشتر شود نیل به اهداف سازمانی و پیشرفت استانی تسهیل خواهد شد.

رضا اسکندری، مدیر شعب بانک تجارت استان نیز از فعالیت‌های بانک تجارت در سایر زمینه‌های غیر تجاری و سود زا همچون کمک به مناطق سیل زده و زلزله زده، مناطق نیازمند مراکز بهداشتی، ساخت مدرسه، تعامل با دانشگاه‌ها و ... خبر داد افزود: مشارکت در ساخت مدارس نه تنها هزینه کرد نیست، بلکه سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

او گفت: با وجود اینکه بانک تجارت با نوسازی مدارس اردبیل ارتباط مالی و حسابی ندارد، نوسازی مدارس به جهت فعالیت در حوزه آموزش و نوسازی مدارس شایسته حمایت و مساعادت است و بانک تجارت آماده مشارکت و همکاری با نوسازی مدارس اردبیل بوده و از تمام ظرفیت خود جهت کمک به نوسازی مدارس، خیرین و نهاد‌ها و موسساتی که با مجموعه نوسازی مدارس در استان همکاری می‌ کنند، استفاده می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار