وسعت دریاچه ارومیه ۳۰ کیلومترمربع کاهش یافت

ارومیه (پانا) - مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اعلام کرد وسعت دریاچه نسبت به سال گذشته از سه هزار کیلومتر و ۲۴۶ متر و ۹۴ سانتی‌متر مربع به سه هزار کیلومتر و ۲۱۶ متر و ۵۵ سانتی‌متر مربع کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۰۸۸۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
وسعت دریاچه ارومیه ۳۰ کیلومترمربع کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه، فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: تراز سطح آب دریاچه به‌میزان یک‌هزار و 271 متر و 87 سانتی‌متر رسیده و در مقایسه با تراز یک‌ هزار و 271 متر و 91 سانتی‌متری سال گذشته در زمان مشابه با کاهش روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به افزایش وسعت دریاچه بیان کرد: وسعت دریاچه در این زمان به بیش از سه هزار و 216 کیلومتر و 85 مترمربع رسیده در حالی که این رقم در سال گذشته در زمان مشابه سه‌ هزار و 246 کیلومترمربع و 94 مترمربع ثبت شده بود.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: همچنین حجم آب موجود در دریاچه نسبت به سال گذشته از پنج میلیارد و 290 میلیون مترمکعب به پنج میلیارد و 160 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

سرخوش با اشاره به میانگین درازمدت تراز، وسعت و حجم آب موجود در دریاچه افزود: به‌ترتیب این ارقام یک‌ هزار و 274 متر و 64 سانتی‌متر، چهار هزار و 511 کیلومتر و 920 مترمربع و 16 میلیارد و چهار میلیون مترمکعب ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار