نظری : دانش آموزان با انتخاب درست آینده شان را رقم می زنند

تهران(پانا)-  مژگان نظری کارشناس مشاوره منطقه ۱۳، از اهمیت نقش مشاوران در هدایت تحصیلی و تصمیم آگاهانه دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نظری : دانش آموزان با انتخاب درست آینده شان را رقم می زنند

مژگان نظری در گفتگو با پانا، با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی در انتخاب رشته گفت: یکی از اهداف مهم هدایت تحصیلی توزیع متوازن رشته هاست و اینکه هر دانش آموزی با توجه به استعداد، علاقه و شرایط به سمت رشته ای که به آن علاقه مند است هدایت شود و بتواند با تصمیم درست برای انتخاب رشته، آینده اش را رقم بزند.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی هدایت تحصیلی امسال مانند سال گذشته انجام می شود و ملاک هدایت تحصیلی؛ آزمون های مشاوره ای، فرم های نظرات دبیران، دانش آموز، والدین و نمرات دانش آموز در پایه هفتم، هشتم و نهم است.
وی با توجه به اهمیت نقش مشاوران در هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: اکثر دانش آموزان در رابطه با رشته های تحصیلی و شرایط ورود به رشته ها آگاهی لازم را ندارند و حتی ممکن است دانش آموزان، علاقه و استعداد خودشان را در انتخاب رشته شغلی نشناسند. در همین راستا؛ مشاوران می توانند با شناساندن رشته های شغلی به دانش آموزان کمک کنند تا پی به استعداد خود ببرند و بتوانند دست به یک انتخاب آگاهانه بزنند.
نظری در مورد اطلاع رسانی به دانش آموزان اظهار کرد: برای آگاهی مدیران، معاونین، دانش آموزان و اولیا، جلسات کمیته هدایت تحصیلی با حضور معاونت پرورشی، معاونت آموزشی، کارشناسی متوسطه اول و دوم و کارشناسی مشاوره در سطح منطقه به طور مرتب تشکیل شد و تصمیماتی برای راهنمایی بهتر دانش آموزان تصویب شد و این مصوبات برای مدیران و مشاوران در جلسات مکرر مطرح شد تا اطلاعات لازم و جدید همراه با بروشور و تراکت در سطح مدرسه جهت اطلاع رسانی در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار گیرد.
نظری در پایان گفت: یکی از مهمترین اتفاق و انتخاب یک دانش آموز پایه نهم انتخاب رشته می باشد و نقش آموزش و پرورش در این زمینه هدایت دانش آموزان است تا بتواند این انتخاب را به صورت آگاهانه انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار