پخش مستند «ساخت غول پیکرها» برای اولین بار از شبکه چهار سیما

تهران (پانا) - شبکه چهار سیما درقالب مجموعه ی «چهارسوی علم» از روز دوشنبه 19 خرداد ماه، مستند «ساخت غول پیکرها» را روی آنتن می برد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پخش مستند «ساخت غول پیکرها» برای اولین بار از شبکه چهار سیما

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 22 یک مستند جدید و تماشایی را در قالب «چهارسوی علم» پخش می کند، از 19 خرداد ماه مجموعه 11 قسمتی «ساخت غول پیکرها» را برای اولین بار، برای پخش از قاب شبکه چهار سیما دوبله و آماده سازی کرده است. «ساخت غول پیکرها» به کارگردانی Timothy Clarkson محصول 2018 انگلستان است.

امروز با به کارگیری اختراعات و تکنولوژی‌های جدید برج‌ها و سازه‌های عظیم در شهرهای بزرگ، مناطق کوهستانی و در زیر زمین یا حتی زیر دریا ساخته می‌شود، که برای ساخت هرکدام از آن‌ها به تکنولوژی بسیار پیشرفته نیاز است. اما برترین سازه‌های جهان چگونه ساخته می‌شوند؟ در این مجموعه برنامه با تصویرهایی که در طول ساخت سازه‌های مختلف فیلمبرداری شده و همچنین با کمک بازسازی پیشرفته‌ و گرافیک رایانه‌ای، با جنبه‌های کلیدی و مهم ساخت سازه‌های عظیم همراه با جزییات خیره‌کننده و بسیار دقیق آشنا می‌شویم.

«هتل یخی» عنوان قسمت اول این مجموعه است، در شمال سوئد در دمای 28 درجه زیر صفر شمالگان ، یک هتل یخی بزرگ با بیش از 15 هزار تن برف و یخ در عرض 6 هفته ساخته می شود . مراحل ساخت این سازه یخی را در این قسمت تماشا کنید.

در قسمت دوم با «شگفت انگیزترین سرسره تفریحی جهان» آشنا می شویم. در کانادا و در منطقه ای که سرما تا 40 درجه زیر صفر نیز میرسد گروهی از مهندسان 16 ماه برای ساخت بزرگترین سرسره تفریحی جهان به نام مهاجم یوکان زمان دارند .

مراحل ساخت این سرسره عظیم با استفاده از 1500 تن فولاد در این قسمت بررسی می شود. «مقاومترین پل جهان» عنوان قسمت سوم از این مستند است.شهر کبک در کانادا نیاز به پل جدیدی دارد که جایگزین پل قدیمی شود . در این قسمت مراحل ساخت مقاومترین و پیشرفته ترین پل در آمریکای شمالی به نمایش در می آید. مجموعه ی «چهارسوی علم» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 15 بازپخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار